Američka telekomunikacijska kompanija Verizon Communications postigla je dogovor o kupovini temeljnog internetskog poslovanja Yahooa za otprilike 4,48 milijardi dolara, 350 milijuna dolara manje nego što je bilo prvotno dogovoreno.
Izvorni dogovor su zasjenile sumnje nakon što je otkriveno kako je Yahoo dvaput bio izložen velikim hakerskim napadima, odnosno krađi podataka korisnika.
Prema novom sporazumu, Yahoo i Verizon će podijeliti troškove nekih tužbi proizašlih iz povrede podataka.
Verizon želi kombinirati softver Yahooa koji se odnosi na pretragu, elektronsku poštu i slanje poruka, kao i tehnološke alate za oglašavanje, s poslovanjem kompanije AOL, koja u svom vlasništvu ima medije poput The Huffington Posta i TechCruncha. Verizon je kupio AOL 2015. godine za 4,4 milijarde dolara.
Verizon u mobilnim videima i oglašavanju vidi nove izvore prihoda, pokraj prenapučenog i izrazito konkurentnog tržišta telekom usluga.
Yahoo je priznao u prosincu prošle godine kako je 2013. bio meta velikog hakerskog napada kojem su bili izloženi osobni podaci više od milijardu korisnika.
Prije toga je je već priznao drugu provalu u podatke koja se dogodila 2014. i pogodila je oko 500 milijuna korisnika.
Prema izmijenjenom sporazumu, Yahoo i Verizon će jednako odgovarati za sve dugove i obveze koje proizađu iz istrage nadležnih tijela ili tužbi nekih trećih osoba, a povezane su s povredom podataka.
Yahoo će i dalje biti odgovoran za sve obveze koje proizlaze iz dioničarskih tužbi i istrage Komisije za vrijednosne papire.
Sporazumom Verizon ne postaje vlasnikom ni jednog udjela Yahooa u kineskoj internetskoj kompaniji Alibaba.
Vrijednost preuzimanja je značajno ispod 44 milijarde dolara koje je Microsoft ponudio za Yahoo 2008. godine, ili 125 milijardi dolara, koliko je iznosila vrijednost Yahooa tijekom 'dotcom booma', velikog porasta cijena dionica internetskih i telekom kompanija krajem prošlog i početkom ovog stoljeća.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu