Velika promjena na vrhu: Apple više nije na 2. mjestu svjetskih proizvođača smartphonea

Autor: Poslovni.hr/Hina , 16. srpanj 2021. u 12:20
Foto: Dubravka Petric/PIXSELL

Rast Xiaomija istraživač Canalysa Ben Stanton objasnio je time što ta kompanija brzo razvija inozemno poslovanje.

Kineski proizvođač pametnih telefona/smartphone Xiaomi pretekao je Apple u drugom tromjesečju ove godine i prvi puta zauzeo 2. mjesto među proizvođačima tih telefona u svijetu, dok je Samsung ostao prvi, a Apple pao na treće mjesto, objavila je u četvrtak globalna tvrtka za istraživanje tržišta Canalys .

Xiaomi je drugu poziciju u svijetu zauzeo sa 17 posto udjela u svjetskim isporukama pametnih telefona u drugom ovogodišnjem tromjesečju, što je i 3 posto više nego u prethodnom tromjesečju, i čak 83 posto više na godišnjoj razini.

U svijetu su se u drugom tromjesečju 2021. povećale ukupne isporuke pametnih telefona, za 12 posto u odnosu na isto razdoblje 2020., što istraživači povezuju i sa širenjem cijepljenja protiv covida-19 i, kako komentiraju, “početkom oblikovanja nove norme za gospodarstva i građane”.

Samsung je u toj situaciji zadržao svoju vodeću poziciju u svijetu, sa 19 postotnim udjelom u svjetskim isporukama pametnih telefona, čime je i u porastu na godišnjoj razini od 15 posto, dok je Apple došao na treće mjesto s udjelom u isporukama od 14 posto, što je porast za 1 posto.

Proizvođači smartphonea Vivo i Oppo zadržali su, kako kažu iz Canalysa, snažan zamah rasta i ostali među prvih pet u svijetu, sa udjelima u isporukama telefona u drugom tromjesečju ove godine od po 10 posto, što je za njih i godišnji rast tog udjela od oko 27 posto.

Rast Xiaomija istraživač Canalysa Ben Stanton objasnio je time što ta kompanija brzo razvija inozemno poslovanje, pa su se i isporuke pametnih telefona povećale više od 300 posto u Latinskoj Americi, za 150 posto u Africi te za 50 posto u zapadnoj Europi.

“Xiaomi sada poslovni model transformira iz izazivača u postojećeg jakog igrača, i dalje uglavnom okrenutog prema masovnom tržištu, čije su i prosječne prodajne cijene u odnosu na Samsungove i Appleove telefone oko 40 odnosno 75 posto jeftinije. Prioritet im je ove godine rast prodaje vrhunskih uređaja, no to će biti teško, jer i Oppo i Vivo imaju isti cilj i spremni su potrošiti velika sredstva na marketing”, iznosi Stanton.

Naglašava i da se svi proizvođači snažno bore i da osiguraju opskrbu komponentama uslijed globalne nestašice u pandemiji, kao i da Xiaomi već ima novi cilj – istisnuti Samsung i postati svjetski broj jedan.

Komentirajte prvi

New Report

Close