Unilever povećao dobit, no u 2015. ne očekuje sjajne rezultate

Autor: Poslovni.hr/Hina , 20. siječanj 2015. u 15:04
Foto: DPA / Pixsell

Nizozemski proizvođač hrane i kozmetike Unilever izvijestio je u utorak o rastu neto dobiti u prošloj godini za sedam posto.

Nizozemski proizvođač hrane i kozmetike Unilever izvijestio je u utorak o rastu neto dobiti u prošloj godini za sedam posto, unatoč usporavanju prodaje na tržištima u nastajanju, no upozorio je i na 'ne baš sjajne' izglede u ovoj godini.

Ta je kompanija izvijestila je o neto dobiti od 5,17 milijardi eura. Istodobno, prodaja joj je smanjena 2,7 posto, na 47,4 milijarde eura, uslijed usporavanja prodaje na tržištima u nastajanju, koja su u posljednjih nekoliko godina predvodila ekspanziju.

Nepovoljne promjene valutnih tečajeva i prodaja određenih brendova također su imali utjecaj. Bez tih faktora, prodaja je porasla za 2,9 posto.

"Rast je bio slab na tržištima u nastajanju jer su ekonomski pritisci utjecali na potražnju", priopćio je Unilever, dodavši da je ekspanzija na tim tržištima usporila na 5,7 posto. Stope rasta u Kini i Africi bile su i ispod te razine.

Unatoč poboljšanju prodaje u četvrtom tromjesečju, koja je rasla za 2,4 posto zahvaljujući povoljnim učincima valutnih tečajeva, kompanija nije optimistična.

"Ne planiramo značajno poboljšanje tržišnih uvjeta u 2015.", kazao je izvršni direktor Paul Polman, dodajući da će Unilever ostati usmjeren na konkurentan i profitabilan rast kako bi ostvario rezultate slične onima u 2014.

"Vijesti iz Unilevera su razočaravajuće", rekao je Keith Bowman, analitičar iz tvrtke Hargreaves Lansdown Stockbrokers. "Rast temeljne prodaje u četvrtom tromjesečju bio je manji od prognoziranog, uz ponovni utjecaj usporavanja na tržištima u nastajanju".

Rast temeljne prodaje Unilevera iznosio je u četvrtom tromjesečju 2,1 posto, s tim da je na tržištima u nastajanju zabilježen pad od 0,7 posto, a na razvijenim tržištima rast od 4,1 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close