Dionicama talijanskog proizvođača autoguma Pirelli u srijedu se opet počelo trgovati na Milanskoj burzi. No, najveću europsku inicijalnu javnu ponudu (IPO) u ovoj godini vrijednu 2,6 milijardi eura pozorno je promatrao kineski vlasnik koji ovaj model financiranja želi primijeniti na svojoj najvećoj akviziciji, švicarskoj Syngenti. Cijena 40 posto udjela prodanih u IPO-u iznosila je 6,5 eura za dionicu, daleko manje od 8,3 eura koliko je u optimističnom scenariju očekivao kineski vlasnik, kemijski div ChemChina. To je ujedno i nešto niže od posljednje burzovne cijene iz 2015. godine.
U IPO-u je Pirelli vrednovan na 6,5 milijardi eura. No, početak trgovanja pokazao je da ulagači vrednuju “Pradu među autogumama” još niže. Oko 12.45 sati cijena se spustila 2,3 posto na 6,35 eura. Time je poražena strategija kineskog vlasnika za Pirelli. Naime, ChemChina je Pirelli kupio prije malo manje od dvije godine, a odmah po završetku transakcije povukao je dionice iz burzovnog uvrštenja.
Transformacijom Pirellija u premium proizvođača autoguma kineska se tvrtka nadala da će Pirelliju uspjeti osigurati vrednovanje među investitorima kao za kompanije iz segmenta luksuzne robe. Nakon IPO-a udjel ChemChine pao je sa 60 na 45 posto dok Camfin – konzorcij kojeg čine dugogodišnji izvršni direktor Pirellija Marco Tronchetti Provera i nekoliko talijanskih banaka – posjeduje 10,1 posto. Ruski investitor LTI drži 4,9 posto.
No, sada se postavlja pitanje može li ChemChina ponoviti ovaj model sa Syngentom, proizvođačem zaštitnih sredstava u poljoprivredi. Za švicarsku je kompaniju ChemChina pristao platiti 44 milijarde dolara što je najveća kineska kupnja neke strane kompanije. Naime, i Syngenta i ChemChina visoko su zadužene kompanije, a Kinezi nikada nisu pojasnili kako i iz kojih namjeravaju financirati transakciju.
Prema analitičarima čije mišljenje prenosi Financial Times, dokapitalizacija Syngente putem burze vjerojatan je model prikupljanja novca. ChemChina i Syngenta nisu komentirali ove navode.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu