Uber je u Varšavi lansirao uslugu prijevoza helikopterom na zahtjev. Za 35 kuna pomoću usluge uberCHOPPER može se napraviti krug iznad grada. No, usluga će biti dostupna svega tjedan dana tijekom kojih će obići sedam gradova u Poljskoj. U Hrvatskoj se zasad ne planira. Nova usluga tek je uvod u jednu od najznačajnijih inovacija koje kompanija planira napraviti u svom poslovanju, i to globalno.
U rujnu Uber kreće u izmijenu modela naplate vožnji. Umjesto procjene od-do ponudit će jednu, konačnu cijenu vožnje do lokacije koju je korisnik unaprijed odredio. Novi model s fiksnom cijenom trebao bi postati dostupan i u Hrvatskoj do kraja godine.
Kacper Winiarczyk, direktor Ubera za Poljsku kaže da je cilj privući nove korisnike koji nisu naviknuti na ekonomiju dijeljenja i dinamčno određivanje cijena.
“Kad koristite prijevoz između gradova onda znadete koliko će vas vožnja doći unaprijed. Upravo to sada želimo dovesti u prijevoz unutar grada, a ako je to moguće, a kao što vidite na primjeru uberCHOPPER-a da je to ostvarivo za nešto toliko složeno kao što je let helikopterom, onda je to moguće i u kod prijevoza automobilom”, kaže Winiarczyk.
Dodaje da su svjesni da je cijena jedan od ključnih razloga zbog kojeg korisnici koriste Uber. Novi način naplate rezultat je velike baze podataka o vožnjama, izrade vlastitih, mnogo preciznijih digitalnih karata, te upotrebe umjetne inteligencije. Winiarczyk pojašnjava da je njihov sustav sada sposoban procjeniti točnu konačnu cijenu vožnje do unaprijed određene lokacije s točnosti od 80 do 90 posto.
“Novi sustav naplate poboljašat će korisničko iskustvo postojećim i novim korisnicima, jer će unaprijed znati cijenu vožnje. S druge strane, za vozače sve ostaje isto i ukoliko su zbog nepredviđenih okolnosti izgubili više vremena ili pređli više kilometara tu razliku pokrit će im Uber”, kaže Winiarczyk.
Tehnički, pojašnjava, ova je usluga iznimno zahtjevna. Prije svega zato što su mnoge digitalne karte gradova po svijetu vrlo neprecizne. To se posebno odnosi i na Hrvatsku, gdje je bilo slučajeva da Uberovi vozači pouzdajući se samo u njihovu navigaciju ne pogode točnu lokaciju. Zato je kompanija dosta uložila u razvoj vlastitih karata. Navodno, u Hrvatskoj na tome potiho radi već dvije godine.
“Zbog svega toga ovo će biti inicijalno ponuđena opcija pri naplati, ali korisnici će i dalje moći koristiti i postojeći model naplate”, zaključuje Winiarczyk.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.I šta je tu inventivno. Pa Cammeo npr to već dugo radi, pogode ti cijenu u kunu dvije razlike i to puno prije Ubera koji je muljao sa dizanjem cijena u vrijeme potražnje. Znači sada će Uber raditi kao i taksisti, samo što i dalje nema dozvolu za to.
Uključite se u raspravu