Uredba Europske unije iz 2017. godine o zaštiti od manipulacije s brojačem kilometara još se ne primjenjuje dok istraživanje Njemačkog autokluba (ADAC) dokazuje da se kilometražom novih automobila i dalje može lako manipulirati. No dva njemačka proizvođača automobila sada tvrde da imaju rješenje, piše HAK revija.
Uredba EU 2017/1151 formalno propisuje da se kilometraža u automobilu mora sustavno čuvati. Zakon se od rujna 2017. primjenjuje na nove modele vozila, a od rujna 2018. na sve nove automobile. No sve do danas nedostaje detaljan propis kako bi ta zaštita trebala izgledati i koje neutralno tijelo bi je trebalo provjeravati. Rezultat svega toga – varanje se nastavlja ali ne na svim automobilima.
Prilikom pregledavanja relevantnih web stranica s rabljenim vozilima, stručnjaci ADAC-a primijetili su da se to više ne odnosi na Audi A3 (od 2020.) i VW Golf 8 (od kraja 2019.). Ovi bi modeli mogli biti bolje zaštićeni od prevare s kilometražom od mnogih konkurenata. Razlog su novi računalni čipovi s HSM-om (Hardware Secure Module) koji se koriste za zaštitu kilometraže.
Volkswagen najavljuje i daljnje mjere za sprečavanje namještanja kilometara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu