KiK-ov poslovni model nadahnjuje ljude jer se kod njih možete obući gotovo od glave do pete za manje od 30 eura – a kupiti i detalje za dnevnu sobu. Ali, kako je ovaj koncept uopće nastao?
‘Kupac je kralj‘
“KiK Textilien und Non-Food GmbH” osnovao je 1994. Stefan Heinig u Düsseldorfu. Naziv tvrtke “KiK” znači “Kupac je kralj” (njem. „Kunde ist König”). Već naziv bi trebao otkriti da je tvrtka usmjerena prvenstveno na potrebe svojih kupaca, pišu njemački mediji.
Od svog osnutka, tvrtka je slijedila cilj ponude jeftinih proizvoda i pozicioniranja kao jednog od najvećih diskonta. U prvim godinama nakon osnutka KiK se brzo proširio i otvorio brojne poslovnice u Njemačkoj, piše Fenix Magazin.
Danas samo u Njemačkoj postoji preko 2.700 poslovnica. Tvrtka je sada proširila svoju prodaju u Austriju, Češku, Sloveniju, Slovačku, Mađarsku, Hrvatsku, Poljsku, Nizozemsku, Italiju, Rumunjsku, Bugarsku, Portugal i Španjolsku. U 2023. godini prodaja je iznosila 2,2 milijarde eura.
Od 2021. Kik je, uz Obi, u potpunosti dio Tengelmann grupe poduzeća.
Fokus na niske cijene
Tvrtka je prvenstveno trgovina za prodaju tekstila, no KiK je brzo proširio asortiman te osim odjeće nudi i potrepštine za kućanstvo, igračke i dodatke. Fokus na iznimno niske cijene i širok asortiman proizvoda posebno su pridonijeli popularnosti KiK-a među brojnim potrošačima.
Sada možete kupovati i online: U sklopu prilagodbe digitalnosti i širenja, KiK je 2013. otvorio online trgovinu. Danas čak postoji i aplikacija “myKiK” koja kupnju čini još lakšom.
Oko 29.000 zaposlenika radi za kompaniju u inozemstvu, od kojih 20.439 samo u Njemačkoj. Od toga oko 93 posto radnika radi u poslovnicama.
U KiK-u radi 91 posto žena, od čega 57 posto rukovodećih pozicija zauzimaju žene. Kako navode njemački mediji, KiK nema vlastite proizvodne pogone. Tvrtka proizvodi robu uglavnom u Aziji, posebno u Kini i Bangladešu.
Kritike
Posljednjih godina tvrtka KiK je kritiziran zbog poslovne prakse pri opskrbnom lancu. Ponajviše u vezi s uvjetima rada i plaćama dobavljača. U medijima kružili deseci negativnih izvještaja: jeftina kvaliteta, loše plaće, zapaljena zgrada tvornice, špijunaža, nehumani radni uvjeti i mnoge druge negativne izvještaje.
Ova kritika dovela je do povećanih napora tvrtke da poboljša uvjete u cijelom opskrbnom lancu i pokrene inicijativu održivosti. KiK je 2006. izradio i Kodeks ponašanja koji daje smjernice za sve dobavljače, proizvodne tvrtke i šivaonice.
KiK je u sklopu inicijative održivosti odlučio promicati ekološki prihvatljiviju praksu unutar tvrtke. Između ostalog, uveli su korištenje organskog pamuka u nekim proizvodima, piše Fenix Magazin.
Upozorenje
Prije nekoliko godina europski sustav brzog upozoravanja RAPEX nekoliko je puta upozorio na opasne proizvode iz KiK-ovog asortimana: tamo su, među ostalim, navedene povišene razine olova, zabranjene azo-boje i formaldehid u dječjim igračkama, te biocidi u obući.
No, kao član tekstilnog saveza, KiK je tada pristao na odluku iz rujna 2016. da se više od 100 problematičnih kemikalija u proizvodnji diskontinuirano zamijeni bezopasnim tvarima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu