Tesco imun na krizu maloprodaje

Autor: Ksenija Končevski , 17. lipanj 2009. u 22:00

Američki stručnjaci očekuju rast broja stečaja trgovačkih lanaca i trgovina

Zahvaljujući jeftinijim prehrambenim artiklima, treći po veličini trgovački lanac Tesco je prodaju na matičnom tržištu u Velikoj Britaniji u tromjesečnom razdoblju od ožujka do svibnja povećao 4,3 posto, nauštrb diskontnih rivala Aldija i Lidla. Britanski Tesco, koji ima ukupno 4300 trgovina širom svijeta u promatranom je razdoblju prodaju ukupno povećao 12,6 posto.

Prednost diskontnoj robi
Tesco, kojeg predvodi predsjedik Uprave Terry Leahy još je lani u rujnu predstavio novi diskontni asortiman da bi namamio kupce koji su smanjili potrošnju u doba krize. Zahvaljući povoljnijoj ponudi u prvom redu igračaka i kućanskih potrepština tvrtka je pad prodaje u posljednjih šest mjeseci uspjela preusmjeriti u rast. “Jedan od tri kupaca u Tescu kupuje diskontne proizvode”, tvrdi Tescov glavni financijski direktor Laurie McIlwee. Isto tako, snažan rast prodaje u Aziji i SAD-u, poručuju u britanskoj tvrtci, pomogao je Tescu nadoknaditi slabiji rast prodaje na domaćem tržištu u doba krize, iako taj najveći britanski trgovački lanac bilježi znakove poboljšanja poslovanja na matičnom tržištu u odnosu na lanjsku godinu. Istodobno,Tescov britanski rival u prodaji namirnica Sainsbury koji ima oko 800 prodavaonica unatoč krizi najavljuje širenje poslovanja za što prikuplja 445 milijuna funti (732 milijuna dolara), a nakon što je rezultatima poslovanja za prvi kvartal premašio prognoze analitičara zahvaljujući ponudi povoljnijih proizvoda. S druge strane Atlantika, u Sjedinjenim Državama, stručnjaci za trgovinu okupljeni na summitu Reuters Global Retail u New Yorku prošloga su tjedna najavili tamne oblake za američke trgovce. Naime, dok se američki trgovci već uvelike pripremaju za početak školske godine i nadolazeću blagdansku šoping sezonu nekima od njih uskoro prijeti stečaj, poručuju stručnjaci u industriji. “Očekujem povećani broj stečaja tijekom godine jer trgovci sada moraju štedjeti novac za povećanje zaliha za početak nove školske godine i predstojeću božićnu šoping sezonu, a nemaju potreban novac”, prokomentirao je Mathew Bordwin, generalni direktor u KPMG Corporate Finance, a što bi se prema njegovom mišljenju u većoj mjeri moglo dogoditi u trećem i četvrtom tromjesječju i u svakom slučaju nakon Božića. Nakon nedavnog vala stečaja američkih trgovina mnogi izlozi ostali su prazni, a slijedom toga sušno razdoblje osjećaju i mnogi najmodavci dok trgovci zauzdavaju planove ekspanzije zbog krize. Tome u prilog govore stečajevi američkih trgovina Circuit City, Steve & Barry’s, Linens ‘n Things, Fortunoff, Mervyn’s and Goody’s i zatvaranje na stotine drugih. Iako trgovci svim silama pokušavaju izbjeći stečaj, poručuju stručnjaci, s obzirom da ova blagdanska šoping sezona sukladno prognozama neće biti bolja od lanjske, veliki broj njih neće imati drugi izlaz nego odlazak u stečaj.




Prenamjena prostora
“Nitko više na tržištu ne pokazuje planove velike ekspanzije i to je sada problem”, ustvrdio je Bordwin. Tek nekolicina kompanija se širi, uključujući diskontne trgovine, nastavlja Bordwin, no to nije dovoljno da bi se popunio prazan prostor. Međutim, neki su se iznajmljivači ispražnjenih trgovina ipak pokazali vrlo domišljatima u pronalaženju načina popunjavanja tih velikih prostora, naglašava stručnjakinja Julia Christensen, autorica knjige o prenamjenama prostora “Big Box Reuse”. Tako su mnoge bivše trgovine i skladišta prenamijenjeni u knjižnice, škole, medicinske centre, sudnice, rekreacijske centre, pa čak i crkve.

Komentirajte prvi

New Report

Close