Suradnja Etihada i Lufthanse ugrožava Jat tehniku

Autor: Poslovni dnevnik , 08. veljača 2017. u 21:59
Jat tehnika ima veliki broj inozemnih klijenata/Goran Jakuš/PIXSELL

Ako bi zrakoplove Air Serbije ubuduće održavala Lufthansa bilo bi pogođeno poslovanje srpske tvrtke.

Suradnja Etihada s Lufthansom mogla bi imati utjecaj na nekoliko srpskih tvrtki jer su dvije kompanije zaključile i memorandum o razumijevanju u području održavanja, popravka i remonta letjelica Etihada i zračnih kompanija u kojima ima vlasničke udjele, kao i o mogućem udruživanja s kompanijom Etihad Airways Engeenering.

To bi moglo utjecati na Jat tehniku, državnu tvrtku, koja bi prema riječima Siniše Malog, beogradskog  gradonačelnika, trebala biti privatizirana do kraja godine, piše Danas. Ako bi zrakoplove Air Serbije održavala Lufthansa to bi pogodilo poslovanje Jat tehnike koja je 2016. godine na domaćem tržištu ostvarila 35% prihoda. Ipak, stručna javnost vjeruje da bi Jat tehniku mogao kupiti upravo Etihad, o čemu je krajem prošle godine govorio James Hogan, bivši direktor Etihada. Tako bi se Jat tehnika vratila u okrilje velikog prijevoznika, što bi tvrtki zajamčilo posao i modernizaciju.

Jat tehnika ima veliki broj inozemnih klijenata poput Nordstara, Nordavie, ASL Airilens Irelanda, Swiftaira, Corendon Dutch Airlinesa, Chromalloya, Montenegro Airlinesa i drugih, Donedavno se kao kupac Jat tehnike spominjao arapski fond Mubadala, preko švicarske tvrtke SR Technics services (SRT), u kojoj je imao većinski udjel. SRT je prošle godine otvorio ured u Beogradu s planom da do 2018. zaposli 300 osoba. U međuvremenu, Mubadala je prodala većinski paket u SRT-u kineskoj kompaniji HNA Aviation, tako da postoji mogućnost da će Kinezi biti zainteresirani za Jat tehniku, koja je prošle godine ostvarila dobit prije poreza od 50 milijuna dinara. 

Komentirajte prvi

New Report

Close