Prošlog tjedna, izvršni direktor Elon Musk objavio je da će Tesla početi s pripremama za proizvodnju SUV-a 2020. godine. Musk je izrazio očekivanja da će posao započeti tijekom ove godine, predviđajući da će Model Y postati Teslinim najprodavanijim vozilom.
"Potražnja za Modelom Y možda će biti 50% viša od Modela 3, mogla bi biti čak i dvostruka", rekao je Musk investitorima tijekom konferencijskog poziva prošlog tjedna. Ako se njegovi proračuni ostvare, Model Y će imati priliku postati najprodavaniji SUV u Sjedinjenim Državama, titulu koju trenutno drži Toyota Rav 4.
Amerikanci sve više kupuju SUV
SUV-ovi su ključni za cjelokupnu automobilsku industriju jer se američki kupci automobila sve više odmiču od kupnje sedana. Tradicionalni proizvođači automobila kao što su General Motors, Ford i Fiat Chrysler većinom planiraju prestati s prodajom sedana u SAD-u.
Električna vozila još uvijek prelaze tek 1% u ukupnoj prodaji novih automobila u SAD-u, a većina njih je dostupna samo u sedan modelu.
"To stvarno nije stil automobila koje ljudi kupuju. Jedini koji se sada nalazi u ponudi je Model X. Ali to neće još dugo biti slučaj”, izjavila je Michelle Krebs, viša analitičarka u AutoTraderu.
Model X, Teslin luksuzni SUV koji je debitirao 2015. godine, nije bio hit među kupcima, niti je pobrao dobre kritike analitičara.
U vezi njega Musk je izjavio kako je vozilo, sa svojim prepoznatljivim stražnjim vratima i visokim vjetrobranom, bilo teško napraviti.
"To je nevjerojatno vozilo.Vjerojatno ništa slično nikada neće biti napravljeno, a možda i ne bi trebalo", rekao je za Model X.
Sumnje zbog dosadašnjih obećanja i problema
Musk ima reputaciju pretjeranog obećavanja i nedovoljne isporuke naručenih vozila. Problem masovne proizvodnje imao je i s Modelom 3 sedanom. Potrošio je većinu 2018. godine pokušavajući pokrenuti masovniju proizvodnju Modela 3.
Model Y će se izgraditi na istoj platformi kao i Model 3 te će dijeliti više od 75% njegovih dijelova. To bi trebalo smanjiti troškove proizvodnje i smanjiti vrijeme za njezino masovno pokretanje, rekao je Musk.
No tri godine nakon što je predstavila Model 3, uz obećanje da će biti dostupan za 35.000 dolara, Tesli još uvijek nije pošlo za rukom napraviti verziju automobila za tu cijenu.
Dio razloga je u tome što se kompanija suočila s financijskim krizama te je trebala napraviti što više skupih i profitabilnijih verzija automobila prije nego je mogla ispuniti narudžbe za jeftiniju verziju.
Slično se može dogoditi i s Modelom Y jer bi spora isporuka mogla stvoriti problem, upozorilo se u analizi CNN-a.
Pronalaženje mjesta za izgradnju također će biti izazov. Kako bi ispunio svoje proizvodne ciljeve za Model 3, Tesla je morao u suštini izgraditi cijelu novu tvornicu u Kaliforniji.
U postojećim pogonima nema dovoljno kapaciteta za proizvodnju Modela Y. Tesla je najavila da će "vjerojatno" izgraditi Model Y u Nevadi, u svojoj tvornici baterija, Gigafactory1. Ali i to će također zahtijevati izgradnju potpuno nove proizvodne linije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Gdje je on od Rimca.
Uključite se u raspravu