Britanski i francuski maloprodajni divovi, Tesco i Carrefour, sklopili su u ponedjeljak partnerstvo kako bi se lakše othrvali pritisku internetskih trgovaca, posebice Amazona. Dvije kompanije najavile su planove o stvaranju dugoročne suradnje u području nabave robe kako bi smanjili troškove poslovanja.
“Savez će obuhvaćati strateške odnose s globalnim dobavljačima, zajedničku nabavu vlastitih robnih marki i roba koje nisu za ponovnu prodaju”, priopćili su iz Carrefoura. Ta suradnja, koja će službeno biti dogovorena u sljedeća dva mjeseca – bez navođenja financijskih uvjeta pod kojima će se odvijati – isključuje svježu hranu. Svaka će kompanija nastaviti raditi s partnerskim dobavljačima na lokalnoj i nacionalnoj razini.
Tesco ostvaruje godišnji promet od 51 milijardu funti ili 67,2 milijarde dolara, a posluje i u istočnoj Europi, Maleziji i Tajlandu. Nakon računovodstvenog skandala 2014. s napuhivanjem financijskih rezultata kompanija se suočila s velikim padom prometa. Procesa oporavka prihvatio se izvršni direktor Dave Lewis, a dio njegove strategije je i poboljšanje odnosa s dobavljačima. No, time Tesco pritišće svoje domaće rivale da spuštaju cijene. Carrefour, najveći europski maloprodajni lanac, najveći udio svog prihoda od prodaje od 88 milijardi eura ostvaruje na europskom tržištu.
Carrefour je u siječnju objavio planove o smanjenju troškova i broja radnih mjesta, jačanju ulaganja u internetsku trgovinu a traži i partnerstvo u Kini, u nastojanju da poveća profit i prihode te pobijedi domaće suparnike u utrci razvoja trgovinske proizvodima putem digitalnih platformi.
Sporazum Tesca i Carrefoura posljednji je u nizu u europskoj maloprodajnoj industriji, u koju je zadnjih mjeseci ušao američki internetski div Amazon. Američki trgovac svoju šansu traži prvenstveno u maloprodaji, dakle izravno kod kupaca, kojima je digitalni šoping sve privlačniji jer ne moraju otići do trgovine, trošiti na prijevoz, niti gubiti vrijeme na gužve ispred blagajni.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu