Ruski Sberbank predstavio petogodišnji plan poslovanja

Autor: Poslovni.hr/Hina , 12. studeni 2013. u 20:54
Photo: Marko Lukunic/PIXSELL

Najveći ruski zajmodavac Sberbank predstavio je danas ambicioznu strategiju za udvostručenje imovine i dobiti do 2019. godine putem većeg kreditiranja potrošača na matičnom ruskom tržištu i razvoja postojeće mreže ogranaka u inozemstvu.

Najveći ruski zajmodavac Sberbank predstavio je danas ambicioznu strategiju za udvostručenje imovine i dobiti do 2019. godine putem većeg kreditiranja potrošača na matičnom ruskom tržištu i razvoja postojeće mreže ogranaka u inozemstvu.

Ruska banka u državnom vlasništvu, na čelu s bivšim ministrom gospodarstva Germanom Grefom, očekuje da će njezino ukupno poslovanje rasti brže od onog na matičnom ruskom tržištu. Za domaće poslovanje s građanima prognozira da će do 2018. godine njegov rast nešto usporiti, na 10 posto godišnje, u usporedbi s 13 do 15 posto koliko se predviđa za iduću godinu.

Sberbank planira udvostručiti dobit u petogodišnjem razdoblju, i to ubrzanjem poslovanja s građanima, uz fokus na kreditne kartice i ostale proizvode s višom maržom, kao i na organski rast aktivnosti u inozemstvu nakon nedavnih akvizicija u istočnoj Europi i Turskoj.

Gref je najavio i da Sberbank ove godine očekuje neto dobit od 370 milijardi rubalja, što bi bilo za šest posto više u usporedbi s prošlogodišnjih 348 milijardi.

Segment poslovanja s građanima dobiva sve više na važnosti kod ruskih banaka, koje i dalje pritišće slaba potražnja za korporativnim kreditima nakon globalne financijske krize, budući da je usporavanje gospodarstva mnogima poremetilo planove vezane uz proizvodnju.

Tamošnja kućanstva također su još uvijek nesklona kupnji novih automobila, televizora i kućanskih aparata i relativno je niska razina njihove zaduženosti, u visini oko 12 posto ruskog bruto domaćeg proizvoda (BDP), što ostavlja prostora za rast unatoč visokim kamatnim stopama na potrošačke kredite u Rusiji.

"Sve što smo učinili tek je početak putovanja", konstatirao je Gref u novom dokumentu o strategiji, definirajući kao cilj stvaranje "uistinu inovativne visokotehnološke banke svjetske klase i razmjera".

Rusiju Sberbank i dalje vidi svojim glavnim tržištem, s neto kamatnom maržom od 4,5 posto do 2019. godine, doduše manjom za jedan postotni bod u odnosu na prosjek od 2008. do 2013., ali i dvostruko većom u odnosu na profitabilnost koju će do tada postići njezini ogranci u Turskoj te srednjoj i istočnoj Europi.

Omjer troškova i prihoda se očekuje u visini 40 do 43 posto, u usporedbi s gotovo 46 posto u prvih šest mjeseci u 2013., dok bi udio dobiti ostvarene u inozemnim ograncima u ukupnoj dobiti do 2019. godine trebao porasti na osam do 10 posto, u usporedbi sa sadašnjih sedam posto.

U tom razdoblju Sberbank ne planira nove akvizicije u inozemstvu. Trenutno je prisutan u 22 zemlje svijeta, uključujući Hrvatsku, i broji više od 10 milijuna klijenata.

Komentirajte prvi

New Report

Close