Njemački Volkswagen (VW) će automobile koji čekaju nova stroža testiranja emisija skladištiti i u novoj međunarodnoj zračnoj luci u Berlinu koja je godinama u izgradnji, a primjer je spoja njemačke sramote zbog afere "dieselgate" i velikih kašnjenja u dovršetku projekta putničkog čvorišta.
"U ovom slučaju naši uobičajeni logistički kapaciteti nisu dostatni", kazao je glasnogovornik njemačkog automobilskog diva VW-a u srijedu za AFP. Dodaje i da je kompanija suočena s kašnjenjima zbog testiranja emisija na između 200-250 tisuća vozila.
VW će tako skladištiti vozila na VW-ovom poligonu za testiranja nedaleko svoga sjedišta u Wolfsburgu, kao i u Berlinskoj zračnoj luci, a razmatra i druge prostore, dodao je glasnogovornik.
Poput drugih proizvođača, VW muku muči s prilagodbom novom, strožem režimu testiranja emisija iz vozila, harmoniziranom u svijetu postupku ispitivanja osobnih i lakih gospodarskih vozila (WLTP), koji ih primorava na usporavanje proizvodnje u Wolfsburgu, kao i na skladištenje vozila koja nisu testirana.
Cilj novog režima je daleko točnije pokazati razinu emisija iz vozila u stvarnoj vožnji, zbog čega provjere traju duže od prijašnjih i složenije su.
VW je godinama varao regulatore prema prethodnim procedurama testiranja vozila. No, 2015. je priznao da je ugradio sporni softver u 11 milijuna vozila prodanih diljem svijeta, koji je omogućavao da pokazuju nižu razinu štetnih emisija u laboratorijskim testovima a dopuštao njihovo povećanje u stvarnoj vožnji.
I ostali tamošnji proizvođači, poput Daimlera i BMW-a, našli su se pod povećalom i ove su godine bili primorani povući tisuće vozila zbog ažuriranja softvera.
Zadavši udarac njemačkom ponosu u pogledu inženjerskog umijeća i ugledu po pitanju poštenja u poslovanju, taj beskonačni, zamršeni skandal nazvan "dieselgate" posljednjih se godina mogao usporediti još samo s nizom katastrofa koje prate projekt izgradnje nove berlinske međunarodne zračne luke.
U početku je otvaranje tog putničkog čvorišta, nazvanog po bivšem njemačkom kancelaru Willyju Brandtu, bilo planirano za 2011. godinu, da bi kasnije došlo do niza stalnih pomicanja rokova radi mnoštva problema, uključujući sigurnosne od požara i strukturni integritet.
U 2016. godini jedan je od bivših menadžera na tome projektu čak završio u zatvoru zbog primanja mita, a tužitelji su lani poručili da istražuju još jednog od njih..
Vlasti se sada nadaju da će otvoriti vrata – također jedan od tehničkih problema na problemima pogođenom aerodromu – do listopada 2020. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Zato ameri žive u kućama od iverice, a Njemci u kućama od cigle, i voze američke aute 🙂
Politički patronat nad ekonomijom, državni protekcionizam i neprihvaćanje slobodne tržišne ekonomije sustavno razaraju njemačko gospodarstvo. Korporativni menadžeri nisu na tržištu stasali sposobni menadžeri, nego oni uvezani s politikom.
S druge strane se sramote u investicijskom inženjeringu. Britanci i Amerikanci imaju mnogo više znanja i iskustva u vođenju najsloženijih građevinskih projekata, a u Njemačku ne mogu ni priviriti. Niti će Nijemci u toj oblasti ikad postići globalnu kvalitetu ako ostanu zatvoreni. Laboratorijski primjer kako sprječavanje slobodne konkurencije ruši kvalitetu svega.
Nijemci su uteg na mozgu Europe, koji ju sprječava da napokon zakorači u 21. stoljeće.
Uključite se u raspravu