Od petka, potrošači mogu unajmiti odjeću za 350 kruna (37 dolara) tjedno u obnovljenoj glavnoj trgovini na trgu Sergels Torg u središtu Stockholma, piše Bloomberg.
Model iznajmljivanja H&M-a ograničen je na kolekciju od 50 odjevnih predmeta koji se nude članovima programa vjernosti tvrtke. H&M će procijeniti testiranje za tri mjeseca prije nego što dodatno proširi uslugu. Trgovina koja testira nove koncepte pružit će i usluge popravljanja odjeće, kafić i kozmetički bar.
"Jako vjerujemo u iznajmljivanje, ali još uvijek želimo testirati i naučiti dosta toga, napraviti preinake i promjene", rekao je Daniel Claesson, šef poslovnog razvoja tvrtke H&M, u prezentaciji projekta.
Analitičar Credit Suisse-a Simon Irwin rekao je pak da sumnja u plan.
"Bio bih iznenađen ako stvarno možete učiniti da to djeluje kao poslovni model", rekao je. "Ne vidim da vrsta troškova rada koja je uključena u model najma po tim cijenama zaista ima smisla."
Industrija odjeće pod stalnim je nadzorom, jer je odgovorna za čak 10% globalne emisije stakleničkih plinova i troši više energije nego zrakoplovstvo i brodari u kombinaciji zajedno, podaci su UN-a. Do 2040., H&M namjerava postići negativne emisije stakleničkih plinova u proizvodnji.
Švedski trgovački lanac prati konkurente kao što su Banana Republic i Urban Outfitters, koji su oba ove godine pokrenuli slične usluge kako bi ušli u tržište koje je u 2018. godini doseglo milijardu dolara. Web stranice poput Vinted i Hurr Collective šire se u Europi, nudeći potrošačima način da prodaju ili unajme rabljenu odjeću.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu