U kasnim 70-ima Ennio De Rigo, koji se tada bavio graditeljstvom i imao u svom vlasništvu imao tvornicu hladnjaka Surfrigo, odlučio je uložiti u proizvodnju naočala. Danas je De Rigo svjetski lider u dizajnu, proizvodnji i distribuciji vrhunskih dioptrijskih i sunčanih naočala. Grupa je jedna od najuspješnijih na području optičke maloprodaje s vlastitim lancima, General Optica u Španjolskoj, Mais Optica u Portugalu i Opmar Optik u Turskoj te podružnicom Boots Opticians u Ujedinjenom Kraljevstvu. Putem razgranate veleprodajne mreže kojom upravlja De Rigo Vision SpA, proizvodi grupacije se distribuiraju u otprilike 80 država, većinom u Europi, Aziji i Americi, kroz 16 kompanija i više od 100 neovisnih distributera.
“Može se reći da smo započeli posao u štali: u maloj kući u naselju Pozzale di Cadore. Moj suprug se prvi put upustio u biznis s naočalama kao partner koji je financirao malo poduzeće. U to nas je vrijeme bilo petnaest i radili smo na ugovor za tri velika klijenta, u Njemačkoj, u Sjedinjenim Državama i u Italiji. Izrađivali smo naočale koje su bile poznate kao ‘perolake’ jer su bile iznimno lagane, što je bio veliki uspjeh i dobar početak”, prisjetila se početaka Emiliana De Rigo, supruga Ennia De Rigo.
Kada je njihovo ime postalo poznato u svijetu biznisa, braća Ennio i Walter odlučili su pokrenuti vlastitu kompaniju, koja je proizvodila naočale i distribuirala ih kroz svoju prodajnu mrežu. Izgradili su novu tvornicu u naselju Limana te osnovali Charme Lunettes, malu obiteljsku kompaniju s 30 radnika koji su izrađivali sunčane naočale, okvire i komponente okvira za dioptrijske leće.
“Iskoristili smo novu tvornicu za proizvodnju Police naočala koja je započela 1983. godine i lansirali smo Sting u Pozzaleu 1985. godini”, pojašnjava De Rigo.
Oglašavanjem do publike
Napomenula je kako u početku nije bilo lako jer se De Rigo natjecao s čvrsto afirmiranim tvrtkama poput Luxottica, Safilo i Lozza. Kasnije je De Rigo kupio Lozzu, najstariji talijanski brend naočala, osnovan davne 1878.godine.
“Lozza je bio div i to je bio naš san. U to su vrijeme optičari iz cijele Italije dolazili u Lozzu kupiti dijelove i brend je bio na vrhuncu svog uspjeha. Nikad nisam ni pomislila da bi brand Lozza jednog dana mogao biti naš…”, objašnjava Den Rigo.
De Rigo obitelj je prva počela ulagati u oglašavanje, u vrijeme kada je malo ljudi vjerovalo u to, te su zaslužni za rast popularnosti sunčanih naočala u Italiji, učinkovito gradeći novo tržište.
“Možemo reći da smo zaslužni za dovođenje sunčanih naočala u optike. Prije su se prodavale samo u trafikama i na tržnicama. Mi smo uspjeli razviti prodaju sunčanih naočala, za razliku od drugih proizvođača, koji su proizvodili samo dioptrijske naočale, uz nekoliko iznimaka poput brenda Ray Ban˝, kaže De Rigo.
Od 80-ih do sredine 90-ih dogodio se boom. To je bilo vrijeme eksponencijalnog rasta no tada su, došli i drugi konkurenti.
˝Lozza se pridružila Policeu i Stingu tri brenda u koja još uvijek snažno vjerujemo, u koje nastavljamo ulagati i koji predstavljaju naše uporište. No i drugi brendovi za koje posjedujemo licence jednako su nam važni te nastavljamo ulagati jednake napore u njihov razvoj˝, ističe De Rigo.
Kompanija je snažno rasla od 80-ih te otvorila svoj prvi proizvodni pogon u Longaroneu 1993. godine, nastavljajući sa širenjem i otvaranjem mnogobrojnih međunarodnih podružnica, prvo u Europi, a onda i u ostatku svijeta.
Imaju 19 dizajnera
Proizvodi grupe prodaju se u otprilike 80 zemalja diljem svijeta, kroz 16 komercijalnih filijala, pet maloprodajnih podružnica i 100 neovisnih distributera. De Rigo prenosi talijansku optičku tradiciju i stil diljem svijeta zahvaljujući radu 3000 zaposlenika i kreativnosti 19 dizajnera.
Kako tvrdi De Rigo, temelj svega predstavljaju međusobni odnosi i fokusiranost na ljude, što kompaniju čini jednom velikom obitelji. “Vrlo smo bliski s našim ljudima. Sve ljude koji rade za De Rigo doživljavamo kao obitelj i na to smo ponosni. Vjerujemo u određene vrijednosti te ih prvenstveno nastojimo prenijeti svojoj djeci, ali i ljudima koji rade s nama. Našu kompaniju čine ljudi i oni su nam važniji od svega drugog. Tvrtka ima snažne lokalne korijene. Osjećamo veliku dužnost prema društvu jer svi u pokrajini Belluno za život zarađuju baveći se naočalama”, poručuje De Rigo.
Za kraj je istaknula kako uspjeh talijanske optičke industrije ovisi o povjerenju i zadovoljstvu kupaca. Naime, njihova obiteljska kompanija uvijek je bila vrlo bliska sa svojim klijentima.
˝Neki ljudi me još uvijek zovu kako bi me pitali o našim proizvodima, što najbolje pokazuje koliko su naši odnosi oduvijek bliski. Još uvijek volim pokazati svoj entuzijazam i želju za akcijom u poslu jer me izluđuje biti doma. Imamo mnogo talentiranih mladih ljudi i nastojimo im davati savjete na temelju vlastitog iskustva. Volim poželjeti dobrodošlicu mladim ljudima koji se počinju baviti mojim područjem posla – prodajom i marketingom – govoreći im da postaju dio obitelji, što im iznova pokazujemo svaki dan”, zaključuje De Rigo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu