Zbog manjih serija profitabilnost Porschea teško je dohvatljiva konkurentima iz segmenta luksuznih automobila. Kako stoji u godišnjem izvješću za prošlu godinu,
Volkswagenov luksuzni brend prodao je 238.000 automobila i zabilježio operativnu dobit od 3,9 milijardi eura što je 14 posto više nego godinu ranije, piše Bloomberg. Prevedeno u profit po vozilu, Porsche na svojim čuvenim sportskim vozilima zarađuje 16.035 eura po automobilu. To je devet posto više nego 2015. godine. S druge strane, ostali proizvođači poput Mercedesa i BMW-a ostvaruju u prosjeku 4650 eura dobiti po automobilu što je 3,5 puta manje.
Tajna takve profitabilnosti prvenstveno leži u cjenovnoj politici Porschea. Zbog malih serija njegovi automobili nisu jeftini, a kupci plaćaju i ugled brenda i prestiž koji donosi.No, uspon profitabilnosti podudara se s povećanjem proizvodnje te uvođenjem cjenovno prihvatljivijih modela, poput manjeg SUV modela Macan. Lansiran na tržište 2014. godine, taj model danas čini ugrubo 40 posto ukupne Porscheove prodaje. K tome, u posljednje tri godine kompanija je uvećala godišnju proizvodnju za 47 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu