Drugi po veličini proizvođač piva, Heineken, izvijestio je u ponedjeljak o rastu prihoda u prvoj polovini godine zahvaljujući višim cijenama koje su nadoknadile smanjeni obujam prodaje i slabije rezultate u Aziji, piše Reuters.
Heinekenov prihod bio je u prvoj polovini godine veći za 6,3 posto nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, dosegnuvši 17,44 milijarde eura.
U gotovo istom postotku uvećan je i neto prihod, kada se isključe promjene valutnih tečajeva i kupnja odnosno prodaja imovine. Obujam prodaje smanjio se za 5,4 posto, a neto prihod porastao za 12,7 posto po industrijskom standardu hektolitru.
Neto dobit smanjila se za 8,6 posto, na 589 milijuna eura. Kada se isključe jednokratne stavke i amortizacija, pala je za 11,6 posto. Operativna dobit pala je za 22,2 posto, na 1,6 milijardi eura.
Nizozemska kompanija pogođena je 13,2-padom prodaje u Aziji kao rezultat usporavanja gospodarstva, ali i izdvaja slabiju globalnu potražnju za robom iz Vijetnama koji spada među njegova ključna tržišta. U drugoj polovini godine u Heinekenu očekuju blaži rast cijena i postupno poboljšanje obujma prodaje.
Procjenjuju i da bi im operativna dobit u cijeloj godini trebala porasti do pet posto, a mogla bi se zadržati i na razini prošle godine, kada se isključe jednokratne stavke. Do sada očekivali su da će porasti od pet do devet posto.
Dionice nizozemske kompanije, čiji brendovi uključuju Tiger i Sol, pale su čak 6,7% na najnižu razinu od siječnja na 90,40 eura, te su bile najslabije u performansu FTSEurofirst indeksu vodećih europskih ‘blue chipova’, zaključuje Reuters.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu