Pokrenuta inicijativa izgradnje željezničke pruge od Čapljine do Knina

Autor: Milan Šutalo , 03. kolovoz 2010. u 22:00

Već dogovorena gradnja pruge Nikšić-Čapljinatrajat će pet godina, a koštat između 480 i 640 milijuna eura

Osim pruge Čapljina- Nikšić, za koju je dogovor o gradnji postignut na najvišoj državnoj razini između Bosne i Hercegovine i Crne Gore, ovih dana pokrenuta je još jedna zanimljiva incijativa o izgradnji pruge Čapljina-Knin.

Konzultacije s Hrvatskom
Ta bi pruga prometno povezala dva željeznička koridora Sarajevo-Ploče i Zagreb-Split. “Radi se o vrlo zanimljivoj incijativi. Taj bi željeznički pravac od Knina, preko Čapljine do Nikšića, prolazio jadranskojonskim prometnim koridorom, u kojem bi se uz plovni put i autocestu nalazio i željeznički pravac”, kaže za Poslovni dnevnik pomoćnik ministra za promet i komunikacije Federacije BiH i predsjednik Nadzornog odbora Željeznica FBiH Pavo Boban. Naš sugovornik ističe kako tek treba donijeti odluke o izradi studije koja bi pokazala ekonomsku opravdanost izgradnje pruge. “Potrebno je da to najprije razmotre nadležna tijela u BiH, a potom treba obaviti i konzultacije s Republikom Hrvatskom, kaže Boban. Dodaje kako je sada najvažnije da se taj željeznički pravac, koji bi od Čapljine prolazio kroz općine Ljubuški i Grude u Hercegovini i išao do spoja s prugom Zagreb-Split, ucrta u prostorne planove, koji se upravo izrađuju i Federacije BiH i županija. Hrvatska bi, kaže Boban, osim željezničke povezanosti s BiH, imala i vezu s lukom Ploče. BiH bi pak s druge strane bila i na jugu kvalitetno uvezana željezničkom infrastrukturom, ne samo sa susjednim državama Hrvatskom i Crnom Gorom, već i sa širom regijom.

Plaćanje preko benzina
Naš sugovornik ističe kako bi to omogućilo i gospodarski razvoj Hercegovine, jer s prolaskom pruge stvaraju se pretpostavke i za realizaciju nekih drugih poslovnih projekata. Željeznica je, uz to, kaže, i ekološki prihvatljiv i ekonomski isplativ oblik transporta roba. Željeznice FBiH u velikim su financijskim problemima, s ostvarenim gubitkom od preko 30 milijuna maraka u prošloj godini. Vlasti BiH razmatraju mogućnost da se kroz plaćanje 5 pfeninga po litri goriva, osiguraju sredstva za državnu pomoć željeznicama.

Povezivanje

Dogovorena trasa Nikšić-Čapljina
Prema dogovoru između crnogorskih i bosanskohercegovačkih vlasti pruga Čapljina- Nikšić trebala bi se početi graditi 2012. Prema izračunima pruga bi bila duga 160 kilometara, a gradnja bi stajala između 480 i 640 milijuna eura. Računa se da bi njeno postavljanje trajalo pet godina. Pruga koja bi išla dalje prema Kninu još uvijek je tek inicijativa.

Komentirajte prvi

Još vijesti

New Report

Close