Počela utrka za P&G-ove šampone, maskare i parfeme

Autor: Tomislav Pili , 09. lipanj 2015. u 22:01
Fotolia

Procjenjuje se da P&G-ov program osobne njege i kozmetike vrijedi čak 12 milijardi dolara, a interesenata je mnoštvo.

Njemačko-francuska alijansa u sastavu Henkel i Coty namjerava preuzeti dobar dio poslovanja američkog Procter&Gamblea (P&G) za osobnu njegu vrijedno čak 12 milijardi dolara. Prema tvrdnjama upućenih izvora Reutersa, dvije su tvrtke u ponedjeljak poslale svoje ponude, s time da Henkel zanimaju proizvodi za njegu kose, poput šampona Wella i Clariol.

 

7milijardi dolara

platio je P&G prije 12 godina za šampone Wella

Taj dio poslovanja navodno vrijedi između pet i sedam milijardi dolara, otkrivaju izvori bliski ovoj transakciji. Francuski Coty zanima pak program mirisa i kozmetike. Naime, u P&G-ovu programu mirisa mogu se naći brendovi poput Guccija i Hugo Bossa, a samo ta dva brenda vrijede oko dvije milijarde dolara, ocjenjuju analitičari. Coty proizvodi parfeme za Calvin Klein i Marc Jacobs, a vlasnik je i brenda maskara Rimmel te proizvoda za nokte OPI. U tom bi kontekstu mogao biti zainteresiran za P&G-ovu kozmetiku Max Factor.

Mnogi bi ih htjeli

Međutim, ove dvije tvrtke, iako ih poznavatelji situacije unaprijed proglašavaju favoritima, nisu jedini zainteresirani za taj dio P&G-ova poslovanja. Šampone za kosu navodno bi voljeli vidjeti u svom vlasništu i u investicijskoj kompaniji KKR koja se također sprema poslati ponudu. Moćne konkurente za program mirisa i kozmetike ima i Coty u vidu Clayton Dubilier & Ricea, a zainteresiran je i fond Warburg Pincus. Prema navodima Reutersa, sve navedene tvrtke odbile su komentirati tvrdnje upućenih izvora, dok su iz Henkela ostali nedostupni za komentar.

 

2milijarde dolara

vrijednost je brendova parfema Gucci i Hugo Boss

Ako se ove tvrdnje pokažu točnima, P&G je na “slatkim mukama” kome će prodati taj dio imovine. Da kompanija namjerava dezinvestirati taj dio imovine postalo je jasno još u ožujku ove godine.

Sapuni otišli Unileveru

Plan prodaje imovine koja nije temeljni biznis uklapa se u strategiju rezanja troškova koju provodi izvršni direktor A. G. Lafley, a u sklopu toga još je prošle godine prodan program baterija Duracell kompaniji Berkshire Hathaway u vlasništvu Warrena Buffetta za 4,7 milijardi dolara. Dio programa sapuna prodan je Unileveru. Analitičari smatraju da rasprodaja P&G-ova carstva osobne njege i kozmetike na neki način označava i kraj jedne ere za tu kompaniju. Šampone Wella kompanija je kupila 2003. za sedam milijardi dolara, a danas je to drugi najprodavaniji brend šampona, posebno snažan na europskom tržištu.

O potencijalu Max Factor kozmetike za novog vlasnika dovoljno govori podatak da se uz američko tržište prodaje na tri kontinenta – Europi, Aziji i Južnoj Americi. 

Komentirajte prvi

New Report

Close