Pipistrel, slovenski proizvođač ultralakih zrakoplova, sada ima 140 zaposlenika, od kojih su više od trećine programeri, a do kraja godine imat će i više jer ih traže putem studentskog natjecanja. Među prijavljenim studentima iz 11 zemalja odabrali su 20 najboljih koji su tri dana razmišljali o tome kako napraviti zrakoplov s hibridno-električnim pogonom. Natjecanje je dio programa MAHEPA kroz koji EU Pipistrelu i njegovim partnerima sufinancira razvoja novog pogona.
Posao za mlade stručnjake
Na natjecanju su pobijedili Thomas Koopman, Sveučilište Delft u Nizozemskoj, Alberto Favier, Politehnika u Milanu u Italiji, Vasja Plešec, Sveučilište u Mariboru, te Kristian Kierulf, Sveučilište u Oslu u Norveškoj. Oni će za nagradu dobiti tri mjeseca plaćenog staža u Pipistrelu.
Boscarol
Modularnim pristupom razvit ćemo ekološki prihvatljive komponente.
Vlasnik i direktor kompanije Ivo Boscarol kaže: "Najvažnije je da smo vidjeli kako studenti misle i rade, siguran sam da su među njima oni koji će biti zaposleni u Pipistrelu". Pipistrel je, inače, krajem prošle godine kupio bivšu upravnu zgradu Primorja i u svibnju ove godine počeo s proizvodnjom u Italiji te treba nove ljude jer ima niz razvojnih projekata. Kako je objavljeno, za Uber razvija letjelicu, taksi koji će uzlijetati kao helikopter.
Preskočiti ograničenja
Pipistrel kao vodeći partner i Compact Dynamics, DLR, H2Fly, Politehnika Milano, Tehnički univerzitet Delft, Univerzitet u Maribo i onaj u Ulmu zajedno razvijajo novi pogon zrakoplova koji će smanjiti učinke klimatskih promjena, onečišćenje, buku i druge štetne utjecaje zračnog prometa. Europska unija im je u sklopu programa Obzor 2020. odobrila gotovo sedam milijuna eura, od čega je Pipistrel dobio 3,4 milijuna.
Partneri će u razvoj novog pogona uložiti jednake svote vlastitog novca. "MAHEPA – Modular Approach to Hybrid-Electric Propulsion Architecture – istraživački je projekt, čiji je cilj pronalaženje rješenja za trenutna ograničenja električnih zrakoplova uvođenjem novih serijskih hibridno-električnih motora. Modularnim pristupom razvit ćemo ekološki prihvatljive komponente za pokretanje dva hibridno-električna zrakoplova s po četiri sjedala", objasnio je Ivo Boscaro. Novi zrakoplovi poletjet će po prvi put 2020. godine. Jedan će imati električni motor i motor s unutarnjim izgaranjem, koji će proizvoditi energiju, a drugi će koristiti tehnologiju niskotemperaturnih vodikovih gorivih ćelija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu