Nevolje u šoping raju. Veliki igrači u luksuznom segmentu trpe teške udarce

Autor: Domagoj Puljizović , 03. siječanj 2025. u 14:34
Foto: REUTERS

Lanjski pad potrošnje na Hainanu ne ide u prilog planu da čitav otok, otprilike veličine Belgije, postane duty-free shopping zona u 2025. godini.

Potrošnja u bescarinskim (duty-free) trgovinama u najjužnijoj kineskoj otočnoj pokrajini Hainan lani je pala za 29,3 posto, jer je došlo do oštrog smanjenja broja domaćih posjetitelja. Ondje svoje trgovine imaju i globalno rasprostranjeni luksuzni brendovi poput LVMH-a i Keringa.

Kupci koji su posjetili otok Hainan, inače poznat po hotelskim kompleksima uz obalu i pješčanim plažama, potrošili su 30,94 milijarde yuana (4,24 milijarde dolara) na duty-free robu u 2024. godini, pokazuju to carinski podaci objavljeni u četvrtak, a što je pad u odnosu na 43,76 milijardi yuana potrošenih u 2023. godini.

Naime, broj posjetitelja na Hainanu pao je za 15,9 posto na 5,683 milijuna, pokazuju podaci, u odnosu na 6,756 milijuna u 2023. godini.

“Deprecijacija stranih valuta, poput japanskog jena, u kombinaciji s atraktivnim putničkim politikama poput bescarinskog ulaza u Maleziju, navela je mnoge kineske potrošače da niže cijene potraže u inozemstvu“, rekao je Kenneth Chow, direktor u konzultantskoj tvrtki Oliver Wyman.

Iako maloprodajna potrošnja na Hainanu nije ključna za kinesko gospodarstvo, potrošački pad udarac je stranim luksuznim markama.

Luksuzne marke računale na porast potrošnje nakon pandemije koji je u 2023. godini utrostručio prodaju na 43,76 milijardi yuana u odnosu na 2019. Povećanje limita kupnje u 12 duty-free trgovina na Hainanu 2020. godine omogućilo je da kupe više proizvoda na koje neće morati platiti carinu, što je potaknulo rast potrošnje.

Veliki globalni brendovi u industriji ljepote, poput L’Oreala i Estee Laudera, također su prisutni na Hainanu, gdje su proizvodi za ljepotu činili više od 40 posto prodaje u duty-free trgovinama u 2023. godini, piše Reuters.

Pad povjerenja potrošača značajno je utjecao na spremnost kineskih potrošača da troše na luksuzne i diskrecijske proizvode, To je posebno vidljivo u segmentu prestižnih proizvoda za ljepotu, koji su zabilježili značajan pad”, dodao je Chow.

Lanjski pad potrošnje na Hainanu ne ide u prilog planu da čitav otok, otprilike veličine Belgije, postane duty-free shopping zona u 2025. godini.

Riječ je o ekspanziji koja bi brendovima omogućila da otvore vlastite duty-free trgovine, umjesto da ovise o partnerstvima s domaćim igračima poput Grupe China Duty Free.

Postoje nade da bi potpuno bescarinski Hainan mogao privući kineske potrošače koji sada putuju u konkurentske duty-free destinacije poput Japana, Singapura i Južne Koreje, a što bi pogodovalo oživljavanju potrošnje na jugu Kine.

Inače, domaća potrošnja u Kini vratila se na nižu putanju, osobito u drugoj polovici 2024. godine, kada je val ‘osvetničke potrošnje’, koji je nastupio nakon nužne štednje tijekom pandemije koronavirusa, splasnuo.

Ukupna maloprodajna u studenom je porasla za samo za tri posto u odnosu na prošlu godinu, daleko ispod očekivanih 4,6 posto rasta.

Prošle godine, visoki dužnosnici vladajuće Komunističke partije pozvali su na „žestoko“ poticanje potrošnje u 2025. godini i proširenje domaće potražnje “u svim smjerovima”.

Komentirajte prvi

New Report

Close