Chipotle je američki lanac restorana s roštiljima i brzom hranom koji je imao uspješnu proteklu godinu. U 2013. zabilježio je rast prodaje od 9,3 posto, dok je njegov veći konkurent McDonald's zabilježio pad od 1,4 posto, navodi Business Insider.
Analitičar Brian Sozzi iz tvrtke Belus Advisors u svojoj bilješci klijentima naglasio je određene razlike u načinu poslovanju između dvije tvrtke. Chipotle je, naravno, daleko manja kompanija od McDonald'sa – lani je ostvario 844 milijuna dolara prihoda, dok je vodeći svjetski lanac brze prehrane uprihodio ogromnih 28,1 milijardu dolara. Međutim, lanci poput Chipotlea sve više narušavaju McDonald'sov tržišni udio.
Sozzi u svojoj analizi naveo tri stvari u kojima je Chipotle bolji od McDonald'sa:
1. Chipotle je zadržao klasične menije. Dok McDonald's konstatno uvodi nove, Chipotle ima istu ponudu od otvaranja. Ono što ima u ponudi, Chipotle radi stvarno dobro i uhodano, pri čemu se smanjuje vrijeme pripreme hrane, a samim time i čekanje kupaca.
2. U Chipotleu se kraće čeka na naručenu hranu. Tvrtka već neko vrijeme agresivno radi na smanjivanju vremena čekanja, dok McDonald's po tom pitanju ima osjetnih problema, pogotovo kod drive-in usluge. Jedan od glavnih razloga tome je prevelika ponuda različitih menija.
3. Chipotle stavlja naglasak na 'etički meni'. Kompanija je u procesu uklanjanja GMO sastojaka iz svoje ponude i naglašava kako njihovo meso ne sadrži antibiotike, a sve to stvara pozitivne reakcije kupaca. S druge strane, McDOnald's se nikako ne uspijeva otarasiti svoje reputacije mjesta s nezdravom prehranom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu