Ovo su tri razloga zbog kojih bi se McDonald’s trebao zabrinuti nad svojim manjim konkurentom

Autor: Poslovni.hr , 14. veljača 2014. u 12:04
Foto: Wikipedia / user: proshob

Chipotle je u 2013. zabilježio rast prodaje od 9,3 posto, dok je njegov veći konkurent McDonald’s zabilježio pad od 1,4 posto.

Chipotle je američki lanac restorana s roštiljima i brzom hranom koji je imao uspješnu proteklu godinu. U 2013. zabilježio je rast prodaje od 9,3 posto, dok je njegov veći konkurent McDonald's zabilježio pad od 1,4 posto, navodi Business Insider.

Analitičar Brian Sozzi iz tvrtke Belus Advisors u svojoj bilješci klijentima naglasio je određene razlike u načinu poslovanju između dvije tvrtke. Chipotle je, naravno, daleko manja kompanija od McDonald'sa – lani je ostvario 844 milijuna dolara prihoda, dok je vodeći svjetski lanac brze prehrane uprihodio ogromnih 28,1 milijardu dolara. Međutim, lanci poput Chipotlea sve više narušavaju McDonald'sov tržišni udio.

Sozzi u svojoj analizi naveo tri stvari u kojima je Chipotle bolji od McDonald'sa:

1. Chipotle je zadržao klasične menije. Dok McDonald's konstatno uvodi nove, Chipotle ima istu ponudu od otvaranja. Ono što ima u ponudi, Chipotle radi stvarno dobro i uhodano, pri čemu se smanjuje vrijeme pripreme hrane, a samim time i čekanje kupaca.

2. U Chipotleu se kraće čeka na naručenu hranu. Tvrtka već neko vrijeme agresivno radi na smanjivanju vremena čekanja, dok McDonald's po tom pitanju ima osjetnih problema, pogotovo kod drive-in usluge. Jedan od glavnih razloga tome je prevelika ponuda različitih menija.

3. Chipotle stavlja naglasak na 'etički meni'. Kompanija je u procesu uklanjanja GMO sastojaka iz svoje ponude i naglašava kako njihovo meso ne sadrži antibiotike, a sve to stvara pozitivne reakcije kupaca. S druge strane, McDOnald's se nikako ne uspijeva otarasiti svoje reputacije mjesta s nezdravom prehranom.

Komentirajte prvi

New Report

Close