Ovaj lanac supermarketa donosi revoluciju u snižavanju cijena

Autor: Poslovni.hr , 23. svibanj 2019. u 09:06
Foto: Getty Images

Sustav se testira na peradi i ribi.

Nizozemski lanac supermarketa Albert Heijn testira revolucionarni sustav snižavanja cijena hrane. Računalno upravljani sustav dinamički snižava cijene hrane ovisno o više kriterija, a cilj je da se bacanje hrane kojoj je istekao rok trajanja svede na minimum, piše Večernji list.

O snižavanju cijena odlučuje algoritam koji u realnom vremenu prati sljedeće parametre – rok trajanja, vremenske uvjete, količinu, povijest prodaje pojedinog proizvoda i neke druge kriterije, objavili su iz supermarketa Albert Heijn. Snižavanjem cijena trebalo bi se postići to da na kraju dana na policama ne bude nijednoga proizvoda kojemu je istekao rok valjanosti.

Sustav se testira na peradi i ribi. Do sada je lanac Albert Heijn na svježu ribu kojoj je toga dana istjecao rok trajanja ujutro stavljao etiketu s natpisom – “Sniženo 35 posto, šteta je ovo baciti”. – Sustav s istaknutim fiksnim popustom statičan je, realno je neinteligentan. Jer popust je uvijek isti.

Dinamičkim određivanjem cijena on bi se mogao i povećati zadovoljavanjem uvjeta postavljenih u algoritam – kazala je za list De Limburger Anoesjka Aspeslagh, glasnogovornica lanca Albert Heijn.

Kako to izgleda kod nas? Proizvod koji se približava isteku roka ide na akciju, kada ostane malo vremena, posebno se označi i istakne. Ako ste, s druge strane, proizvođač i imate sličnu situaciju, možete te proizvode ponuditi food outletu poput Žapca. Ili on nakon isteka roka trajanja ide na uništenje. Osnovni problem koji progresivna društva prepoznaju u ovoj priči jest bacanje hrane – koje u svijetu nema za bacanje. Procjena je Prehrambene i poljoprivredne organizacije Ujedinjenih naroda da maloprodajne lance bacanje hrane godišnje stoji gotovo sto milijardi dolara na svjetskoj razini.

Algoritam za nizozemski supermarket razvio je izraelski startup Wasteless.

Komentirajte prvi

New Report

Close