Još tada je kineski poduzetnik shvatio gdje leži budućnost, javio je Bloomberg.
Američka vlada odbijala je njegov zahtjev za vizom – osam puta. Deveti put mu je uspjelo, a u ranijim medijskim istupima je naveo – kako bi aplicirao i 20-30 puta da je morao.
Nakon dvije godine odbijanja, Yuan (49 godina) napokon je stigao do SAD-a i sada je glavni dioničar tvrtke za video konferencijske usluge Zoom Video Communications Inc., koja je u srijedu prikupila 751 milijun dolara u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO).
Yuan i njegova obitelj prodali su dionice u vrijednosti od 57 milijuna dolara, na temelju Zoomove IPO cijene od 36 dolara po dionici. Dionice tvrtke zaključile su svoj prvi dan trgovanja sa cijenom od 62 dolara na newyorškom Nasdaq Global Select Marketu.
Ukupna vrijednost im se procjenjuje na 3,2 milijarde dolara, prema Bloomberg Billionaires indeksu.
Priscilla Barolo, glasnogovornica tvrtke Zoom iz San Josea, odbila je komentirati eksploziju vrijednosti. Yuan je pak u intervjuu za Bloomberg TV izjavio da je "cijena previsoka" i da je ogroman skok u cijeni dionica stavio dodatan pritisak na tvrtku.
Yuan, izvršni direktor tvrtke Zoom, pridružio se Sergeyu Brinu iz tvrtke Alphabet Inc., Nvidijinom Jensenu Huangu i Elonu Musku iz tvrtke Tesla Inc. – kao imigrant koji je postao milijarder nakon što je stvorio tvrtku u Silicijskoj dolini.
SAD je omiljena zemlja za više od tri četvrtine bogatih Kineza koji žele emigrirati, prema istraživačkom institutu Hurun i savjetovanju za imigraciju Visas Consulting Group.
Naklonjenost tržišta
Očekuje se da će globalno tržište video konferencija rasti gotovo 8 posto godišnje do 2026. godine, naveo je Transparency Market Research, budući da sve veći broj zaposlenika radi od kuće. Zoom je izvijestio o dobiti od 7,6 milijuna dolara na prihod od 331 milijun dolara za godinu koja je završila u siječnju. Tvrtka sada vrijedi devet puta više od milijardu dolara, na koju je procijenjena nakon kruga financiranja prije dvije godine.
Prije osnivanja Zooma 2011. godine, Yuan je bio jedan od prvih zaposlenika WebEx Communicationsa, tvrtke za internetske konferencije. Zatim je radio u tvrtki Cisco Systems Inc., nakon preuzimanja WebExa početkom 2007. godine za 3,2 milijarde dolara.
Yuan je došao na ideju za Zoom – kojem su klijenti Uber Technologies Inc. i Wells Fargo & Co. – još za vrijeme studiranja (1987.) dok je više puta putovao po 10 sati kako bi vidio svoju djevojku.
"Želio sam jednog dana imati pametan uređaj i samo jednim klikom razgovarati s tobom, vidjeti te, to je bio moj san, zar ne? I svaki dan sam razmišljao o tome", rekao je Yuan u intervjuu u srpnju za investicijsku tvrtku GGV Capital iz SAD-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu