Odlaze im ljudi, spas traže u marketingu

Autor: Majda Žujo , 22. listopad 2013. u 18:03
U proljetnim mjesecima lanac je razočarao sa 1,6 postotnim padom prodaje odjeće/FOTOLIA

Odlazak izvršne direktorice za odjeću dodatno pojačava pritisak na kompaniju koja se zadnjih devet tromjesečja suočava s padom prodaje općeg segmenta.

Pokušaji da se jedan od vodećih britanskih trgovačkih lanaca oporavi od stalnog pada prodaje odjeće ponovo su naišli na barijeru nakon što je jedna od ključnih osoba kompanije odlučila otići.

Gillian Ridley Whittle, izvršna direktorica zadužena za razvoj i žensku odjeću rekla je da napušta kompaniju kako bi se priključila australskoj robnoj kući Target. Njezin odlazak, analiziraju britanski mediji, samo će pojačati pritisak na ovu kompaniju koja se već zadnjih devet tromjesečja suočava s padom prodaje općeg segmenta koji uključuje odjeću te neprehrambene proizvode. Hrana je zapravo jedini segment koji u M&S ima kontinuirani rast. Kao posljednji pokušaj povratka kupaca odjeće u M&S trgovine, izvršni direktor Marc Bolland pokrenuo je i marketinšku kampanju s poznatim licima poput glumice Helen Miren ili olimpijca Nicole Adamsa.

No, uz sve pokušaje oživljavanja prodaje, analitičari Deutsche Banke i Credit Suissea nedavno su dali negativne prognoze. Iako su analitičari Credit Suissea rekli kako sezona jesen/zima pokazuje neke znakove oporavka, to neće biti dovoljno za rast. U proljetnim mjesecima lanac je razočarao sa 1,6 postotnim padom prodaje odjeće u trgovinama koje posluju više od godine dana. Unatoč optimističnim očekivanjima da će se u ljetnim mjesecima pad barem zaustaviti, analitičari očekuju dvopostotni pad.  A i odlazak Ridley Whittle samo je jedan u nizu. Prije nje otišla je i Janie Schaffer, Marks&Spencerova "kraljica gaćica", kako su je nazivali. Njezin je zadatak bio inovirati odjel donjeg rublja što je trebalo privući žene u trgovine.

Ipak, Schaffer je s pozicije direktorice za donje rublje i segment ljepote otišla nakon samo tri mjeseca. Na toj poziciji zamijenila ju je upravo Whittle koja je tek nedavno preuzela stratešku ulogu u ženskom asortimanu – pa otišla.  Prema pisanju Guardiana, kompanija je inzistirala da se njihovom odlasku ne pridaje previše pažnje. Sva pažnja zato je usmjerena na marketing u tiskanim izdanjima novina, billboarde i online kampanju u kojoj je poznate osobe fotografirala Annie Leibovtz. No, prema istraživanju YouGov polla, ta kampanja trgovačkom lancu neće donijeti nove mušterije. Ipak, broj onih koji sada namjeravaju kupovati njihovu odjeću porastao je sa 23 na 24 posto.  U 2012. je M&S ostvario ukupni prihod od 9,9 milijardi funti. 

Komentirajte prvi

New Report

Close