Od ACG Lukapsa stvaramo 
drugog najjačeg igrača Europe

Autor: Suzana Varošanec , 13. listopad 2017. u 07:15
Foto: PD

Karan Singh, direktor multinacionalne grupacije ACG Worldwide, koja danas otvara ured u Zagrebu iz kojeg će voditi poslovne operacije za cijelu Europu i Rusiju…

Indijska kompanija ACG Inspection Systems, inače članica multinacionalne grupacije ACG Worldwide, danas otvara ured u Zagrebu koji će biti njezino središnje mjesto poslovanja iz kojeg će voditi operacije za cijelu Europu i Rusiju. Tim povodom razgovaramo s direktorom ove globalne kompanije Karanom Singhom koji je kroz svoje profesionalno djelovanje od preko 15 godina obuhvatio operacije i upravljanje projektima, razvoj proizvoda, prodaju, marketing i strateško planiranje, drugim riječima, stekao je golemo iskustvo u poslovnom upravljanju u ovoj obiteljskoj kompaniji. U farmaceutskoj industriji takvim sveobuhvatnim profesionalnim angažmanom Singh zauzima prepoznatljivo mjesto, posebice i kroz dovođenje najboljih svjetskih tehnologija u Indiju u korist potrošača. Kad je riječ o Hrvatskoj, ova grupacija kao drugi proizvođač u svijetu kapsula za farmaceutske proizvode odavno ju je odabrala na mapi svojih investicija i dokazala se kroz ulaganje u ludbrešku proizvodnu tvrtku Lukaps, a sad s akvizicijom tvrtke IN2Trace najavljuje veliki ciklus investicija u Hrvatskoj.

U kojoj je fazi investicija u Ludbregu u ACG Lukaps koja je počela u iznosu od 35 milijuna eura? Što predviđate u pogledu pozicije koju će ta tvornica zahvaljujući vašim ulaganjima imati u Europi?

 

300 milijuna

kuna ukupne investicije premašit će ulaganje ACG Worldwidea u ludbreški Lukaps

ACG Worldwide sa svojim je investicijama u Hrvatskoj prisutan već 10 godina kroz tvrtku ACG Lukaps, što znači da od 2007. traje naš kontinuirani proces ulaganja u tehnologiju i ljude. Do sada je postignuto utrostručenje kapaciteta, a nakon završetka projekta ekspanzije koji je uvelike u tijeku – riječ je o ukupnoj vrijednosti većoj od 300 milijuna kuna, kapacitet ACG Lukapsa bit će 10 puta veći u odnosu na kapacitet u momentu akvizicije. To znači da će s ovim kapacitetima ACG Lukaps zauzeti drugu poziciju na tržištu Europe kao dobavljač vodećih farmaceutskih tvrtki u Europi i Rusiji.

Točno prije deset godina kupnjom tvornice Lukaps u Ludbregu krenuli ste po prvi puta s ulaganjem u farmaceutsko tržište u Hrvatskoj. Zašto ste se opet odlučili za nas, tj. u prilog Zagreba kao sjedišta glavnog Ureda ACG Inspection Systemsa te središnjeg mjesta poslovanja za cijelu Europu i Rusiju?

Iz moje perspektive, ovaj dio Europe ima mnogo potencijala. Hrvatska i Zagreb smješteni su na strateški i logistički izvrsnoj lokaciji za opskrbu cijele Europe. Iz Hrvatske, zemlje Zapadne Europe kao i Rusija lako su dostupne. To je bio jedan od glavnih razloga za odabir. Osim toga, kao zemlja, Hrvatska je zaista prekrasna. Ljudi su ljubazni, kulturološki se ne razlikuje mnogo od Indije, jednostavno smo ‘kliknuli’ s Hrvatskom i ljudima. Budući da dolazimo iz Indije, prilika je izvanredna. Gledajući koristi za Hrvatsku, mislim da smo mi prva indijska tvrtka koja je investirala ovdje. Mislim da to otvara vrata za mnoge prilike, kako za Hrvatsku tako i za Indiju. Jednostavno, vidjeli smo Hrvatsku kao ‘djevičansku’ zemlju za naše ulaganje i odlučili iskoristiti tu izvrsnu priliku.

Jesu li postojale i druge opcije?

Da, razmatrali smo Zapadnu Europu, poglavito vodeće zemlje poput Njemačke, Francuske i Ujedinjenog Kraljevstva. No, među farmaceutskim kompanijama smo primijetili mnogo više dinamike i migracija poslovanja prema istoku. Istočna tržišta još uvijek nisu u potpunosti razvijena, što je još jedan veliki faktor privlačnosti ovih prostora. Vjerujemo kako će s vremenom sve više farmaceutskih tvrtki svoje poslovanje seliti na istok Europe, a mi ćemo ih dočekati udobno smješteni s već etabliranim poslovanjem. Dugoročno gledano, mislim da će se takva seoba sigurno dogoditi a mi ćemo se naći u savršenoj poziciji. Dakle, eto, razmatrali jesmo i zapadne zemlje.

 

Kakvi su strateški planovi ACG-a za Hrvatsku?

Ono što želimo je učiniti Hrvatsku centrom za izvrsnost za razvoj mnogih naših proizvoda. U dogledno vrijeme, softwerske usluge naše tvrtke biti će unutar Hrvatske. To će biti opskrba za cijelu zapadnu Europu, slično kao što smo učinili s proizvodnjom kapsula. Počeli smo s malim ulaganjem, otvorili ured, tu sve počinje. Regulacijska pravila EU za proizvode koje proizvodi ACG uskoro stupaju na snagu. Kada dođe do toga, sve farmaceutske tvrtke će morati poštovati GS1 norme EU. A kad se jednom otisnu na to putovanje, ACG Inspections će biti uz njih kao dobar suputnik i saveznik.

Koliko je pri tome važna kandidatura Zagreba za sjedište Europske agencije za lijekove? Možete li u tom smislu lobirati?

Postavimo to ovako: kapsule su vrlo važan proizvod u proizvodnji lijekova. Dolazak ACG-a i centralizacija njegovih aktivnosti ovdje, to će biti pozivnica i za brojne druge farmaceutske tvrtke. Svaka tvrtka koja dolazi će gledati ima li opskrbu ovdje, ima li spremne dobavljače. I to će postati jedna veoma privlačna mogućnost. Jedan od naših klijenata, Decra iz UK-a, upravo postavlja svoje pogone ovdje a jedan od razloga je upravo činjenica da je ACG ovdje. Za njih, blizina opskrbe je vrlo važna.

Kakve su po Vama šanse da Zagreb postane sjedište tako važne europske agencije za koju se bore mnogi europski centri?

Mislim da Zagreb ima šanse za dobivanje kandidature. Ključna stvar će biti otvoren pristup zapadnom dijelu Europe. Generalno postoji strah da će ljudi migrirati ka zapadu, pa je pravo pitanje hoće li Hrvatska zadržati tu prednost. Vi imate mnogo visoko obrazovanih ljudi koji žele priliku za rad izvan Hrvatske. Pitanje je može li se zadržati te ljude ovdje. Ukoliko se bude ulagalo u farmaceutsku edukaciju i fakultete, to će privući i mnogo više tvrtki iz farmaceutskog i medicinskog sektora. Uglavnom, mislim da je budućnost obećavajuća. Pravo je pitanje kakav će biti politički okvir i vizija kreirana za ljude u Hrvatskoj, koliko će ovdje vidjeti prilika za napredak i prihvatiti ideju da se dobro plaćen posao nalazi unutar, a ne izvan Hrvatske.

Kako ova multinacionalna korporacija tijekom posljednjih pet desetljeća surađuje s farmaceutskim kompanijama, i prema poznatim podacima ispunjava potrebe više od 1500 klijenata u više od 80 zemalja, možete li ukratko pojasniti novi aspekt koji je vezan uz EU regulativu koja se tiče visokotehnoloških rješenja?

Upravo su zahtjevi tržišta Europske unije bili povod za proširenje ACGIS-ove ponude. U većini razvijenih država, naime, serijalizacija u farmaceutskoj industriji postat će obvezna zbog sve većeg broja krivotvorenih lijekova na tržištu. Posrijedi je problem kako minimizirati upravo serijalizacijom, postupkom označavanja svakog originalnog proizvoda jedinstvenim barkodom kojim se može provjeriti njegovo porijeklo. Podršku i partnera u novim tržišnim izazovima, ACGIS je pronašao upravo u hrvatskoj tvrtki.

Kakva je uloga preuzetog IN2tracea i kako ocjenjujete suradnju s našim IT sektorom?

Da, oni su vrlo važni za našu tvrtku, sjede na važnim mjestima i gledaju širu sliku. Sustav ima pet razina i oni ih mogu vidjeti sve, znaju u kojem smjeru idu informacije, kako ide tijek proizvodnje lijekova. Mislim da naš tim jako dobro razumije regulatorna pravila i napravio je tailor-made rješenje koje je apsolutno u skladu s tim pravilima. Razumijevanje što se događa u proizvodnji lijekova, sinergija našeg iskustva i njihovog pogleda na proces čini nas nezaustavljivima. Inače, upravo otvaranje našeg predstavništva za Europu i Rusiju u Zagrebu, kao i akvizicija hrvatske tvrtke specijalizirane za razvoj softverskih rješenja na području serijalizacije, naš je važan korak ka konsolidaciji globalne prisutnosti grupacije ACG Worldwide u track&trace području. Akvizicija IN2tracea i naprednih softverskih rješenja s kojima raspolaže osnažit će temelje za proizvodnju, podršku i razvoj ACG Inspection Systemsa u Europi, zatim ekspertizu u serijalizaciji te konačno u velikoj mjeri proširiti ponudu proizvoda za postojeće i nove klijente.

Koliko proizvodnih pogona odnosno tvronica vaša grupa ima i koja su obilježja vašeg osnovnog poslovanja?

Točan odgovor vam trenutno ne mogu dati, no broj je veći od dvadeset. Dakle imamo tvornice locirane širom svijeta, neke su velike a neke malo manje.

Fokus naše grupe je uvijek bio ponuda integriranih rješenja, tako da nudimo sve jestive dijelove proizvoda za oralnu uporabu i uz to proizvodimo svu mehanizaciju.Mislim da smo mi jedina tvrtka na svijetu koja proizvodi oboje. Kao i software, pa je za krajnjeg klijenta to jedna točka za kompletnu nabavu. Opskrbit ćemo ih svime što im treba za kapsulu ili tabletu. 

Koji su ciljevi za Hrvatsku i Rusiju za iduću godinu? Kako to da su Hrvatska odnosno Europa dio iste interesne sfere s Rusijom?

Da, radi se o vrlo različitim kulturama. No ako pogledate, Rusija se ubrzano razvija. S naše strateške lokacije u Hrvatskoj, lako su nam dostupni klijenti s ruskog tržišta. Rusija ima samo jednog proizvođača kapsula, tako da i oni traže proizvođače poput nas.

Slijedeća faza će svakako biti ekspanzija, pri čemu naš očekivani rast iznosi 20-25%. No, trenutno su svi naši proizvodni kapaciteti kompletno iskorišteni. Završetkom investicijskog ciklusa, to će se promijeniti i imat ćemo dovoljno kapaciteta za širenje.Mislim da je Hrvatska idealno mjesto na kojem će jačati proizvodnja kapsula za sva ostala tržišta.

Može li Europa postati još važnija u vašim planovima zbog starenja stanovništva, porasta konzumacije lijekova i kupovne moći?

Kako ja to vidim, populacija stari, a konzumacija lijekova se povećava., što će rezultirati povećanjem tržišta i potražnje za kapsulama kao i za našom mehanizacijom, to je sigurno. No to je zajednički fenomen koji se događa svugdje u svijetu. Čini mi se da je porast populacije u Europi manji nego u ostatku svijeta, no sigurno da je ovo važno tržište. Sjedišta tvrtki su ovdje, R&D odjeli su ovdje, istraživanja novih lijekova je ovdje, pa iz te perspektive, Europa je strateški vrlo važno tržište za nas.  Zbog tog razloga, za nas je vrlo važno biti ovdje, blizu naših klijenata, važno je ovdje imati centar izvrsnosti.

Kako tvrtka uspijeva poslovati na svim kontinentima, na što najviše stavlja naglasak, na management ili nešto drugo?

Budući da su kulture različite, kako su organizirane i kako funkcioniraju, to je svugdje različito. Mislim da je zajedničko svima, ono što nas uistinu veže, to su naše vrijednosti. I mislim da su vrijednosti i organizacija ono s čim se svaka osoba bilo gdje na svijetu može poistovjetiti. Mi imamo osam osnovnih vrijednosti koje poštujemo svakodnevno na poslu, od transparentnosti, ekološke osviještenosti pa sve do etičkih vrijednosti. Postoji cijeli niz vrijednosti koje poštujemo u svakodnevnom poslovanju, svakoj odluci koju donosimo. Jedna od naših vrijednosti je i usmjerenost na klijenta. Imamo vrlo određene KPI-eve kojima mjerimo svaku organizaciju i njen pristup klijentima. 

Naše su vrijednosti ugrađene u naš posao, donošenje odluka ali i način vrednovanja uspješnosti, pa i sustav nagrađivanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close