Novi Peugeot EXPERT: korak ispred svog vremena

Autor: Poslovni.hr , 21. studeni 2016. u 09:50
Foto: Foto press

Novi prepoznatljivi elementi dizajna PEUGEOT daju mu snažan i privlačan karakter, izražavajući robusnost i suvremenost.

Novi Peugeot EXPERT dio je obnovljene ponude i razvoja komercijalnog položaja Marke na tržištu gospodarskih vozila.

Novi prepoznatljivi elementi dizajna PEUGEOT daju mu snažan i privlačan karakter, izražavajući robusnost i suvremenost.

Izrađen je na sasvim novoj bazi te se odlikuje svim prednostima modularne platforme EMP2 kao što su kompaktnost, smanjena masa, učinkoviti motori s emisijom CO₂ od 133 g/km i kvaliteta. U segment uvodi inovativnu opremu kao što su automatska klizna bočna vrata, modularnost kabine uz Moduwork, Active Safety Brake, kamera za vožnju unatrag s funkcijom VisioPark, navigacijski sustav 3D povezan s internetom.

Novi Peugeot EXPERT odlikuje se najvećom nosivošću od 1400 kg te se nudi u tri duljine, od jedinstvene izvedbe Compact od samo 4,60 m pa sve do duljine 5,30 m. Taj je furgon posebno prilagođen kretanju po gradu, zahvaljujući visini od samo 1,90 m. Kada je riječ o sigurnosti, valja naglasiti da je u svojoj kategoriji dosegao visoku razinu, odnosno da je dobio 5 zvjezdica na testiranjima Euro NCAP.

Novi Peugeot EXPERT u svakom je pogledu korak ispred svog vremena! Premijerno je predstavljen na Salonu u Birminghamu 2016., a na hrvatsko tržište stiže u studenom 2016.

Uz novi Peugeot EXPERT, naša je ambicija da pridobijemo nove kupce. Njegova inovativna koncepcija nudi istaknuta svojstva i utjelovljuje novu dimenziju uspona u višu klasu koji marka PEUGEOT primjenjuje u segmentu gospodarskih vozila.

Maxime Picat, generalni direktor marke PEUGEOT

@MaximePicat

Novi Peugeot EXPERT osmišljen je kako bi ispunio različitu vrstu korištenja i ponudio učinkovitost koju zahtijevaju poslovni korisnici, zahvaljujući novoj bazi temeljenoj na modularnoj platformi EMP2. Novi furgon PEUGEOT stoga spaja kompaktne vanjske dimenzije s najvećim obujmom tovarnog prostora koji su nezaobilazni u segmentu.

Novi Peugeot EXPERT dostupan je u tri duljine i s dva ili tri mjesta sprijeda te nudi do 6,6 m3 korisnog obujma i 1400 kg korisne nosivosti uz korisnu duljinu od 4 m(1). Izvedbe Standard duljine 4,95 m i Long duljine 5,30 m u samom su središtu tržišta. Izvedba Compact duljine 4,60 m, jedinstvena u segmentu, omogućuje prijevoz tereta do 5,1 m3 i 1400 kg, uz korisnu duljinu od 3,32 m(3). Zahvaljujući svojim dimenzijama i skraćenim prevjesima, novi Peugeot EXPERT nudi odličnu upravljivost koju će osobito cijeniti poslovni korisnici koji se svakodnevno kreću gradskim ulicama. Njegova ograničena visina od 1,90 m(2), prava rijetkost u segmentu, jamči pristup novog modela Peugeot EXPERT svim parkiralištima.

Novi Peugeot EXPERT opremljen je suvremenim i učinkovitim motorima BlueHDi Euro 6 od 95 KS / 210 Nm do 180 KS / 400 Nm uglavnom sparenima sa sustavom Stop&Start. Ti motori nude izvrstan užitak vožnje te rekordnu potrošnju goriva i emisije CO2 u segmentu. Novi automatski mjenjač EAT6 uz motor BlueHDi 180 omogućuju umjerenu potrošnju goriva i povrh toga putniku na središnjem sjedalu pružaju dodatni prostor za noge. Najučinkovitija izvedba s potrošnjom od 5,1 l/100 km i emisijom CO2 od 133 g/km, te cijela gama Peugeot EXPERT uz prosječno 5,4 l/100 km, odnosno 140 g/km pravi su uzor u segmentu.

Za učinkovitost, udobnost i sigurnost poslovnih korisnika, novi Peugeot EXPERT nudi brojnu opremu najnovije generacije, koja je rijetka ili čak jedinstvena u segmentu:

  • klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem jedinstvena su na tržištu;
  • poboljšana modularnost prostora za putnike uz sustav Moduwork, head-up zaslon i prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na ograničenje brzine jedinstveni su u segmentu;
  • Active Safety Brake, automatsko uključivanje dugih svjetala, prava su rijetkost u segmentu;
  • novi 3D navigacijski sustav povezan s internetom s glasovnim upravljanjem te informacije o stanju u prometu u stvarnom vremenu, kamera za vožnju unatrag sa stražnjim vidnim poljem od 180° iz zračne perspektive i uvećanom slikom stražnjeg prostora VisioPark 1 ili sustav praćenja pozornosti – sve navedeno oprema je koja se po prvi put javlja na vozilu Marke.

Kako bi odgovorio na potrebe poslovnih korisnika, Peugeot EXPERT dostupan je i u sljedećim izvedbama:

  • s produljenom kabinom, s 5 ili 6 sjedala, fiksnih ili preklopivih;
  • kombi za prijevoz osoba s najviše 9 mjesta.

Nova platforma za učinkovit rad poslovnih korisnika

Platforma EMP2, prilagođena zahtjevima gospodarskog vozila, još jednom pokazuje svoju učinkovitost i modularnost na modelu Peugeot EXPERT.

Rémi Seimpere, glavni inženjer za bazu modela Peugeot EXPERT

Rekordno niska potrošnja i smanjeni troškovi uporabe

Konstrukcija prednjeg ovjesa, uključujući razmak i visinu nosača te geometrija prednje osovine omogućuju ugradnju motora 1.6 l i 2.0 l BlueHDi. Preuzeta je i većina elemenata koji okružuju motore, a čija je kvaliteta i učinkovitost već dokazana, kao što je prednji dio sustava hlađenja, dovod zraka, ispušna grana i električni elementi.

Nova platforma omogućuje smanjenje mase za oko 100 do 150 kg, ovisno o motorima, u odnosu na prethodnu generaciju modela Peugeot EXPERT. Spoj te platforme s motorima BlueHDi omogućuje da Peugeot EXPERT postigne rekordne razine potrošnje:

1.6L BlueHDi 95 KS, peterostupanjski ručni mjenjač, od 5,5 l/100 km, odnosno 144 g/km CO2,

1.6L BlueHDi 115 KS S&S, šesterostupanjski ručni mjenjač, od 5,1 l/100 km, odnosno 133 g/km CO2,

2.0L BlueHDi 120 KS S&S, šesterostupanjski ručni mjenjač, od 5,3 l/100 km, odnosno 139 g/km CO2,

2.0L BlueHDi 150 KS S&S, šesterostupanjski ručni mjenjač, od 5,3 l/100 km, odnosno 139 g/km CO2,

2.0L BlueHDi 180 KS S&S, automatski mjenjač EAT6, od 6,1 l/100 km, odnosno 151 g/km CO2.

U motore BlueHDi ugrađen je katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) ispred filtra krutih čestica (FAP) s dodatkom. Stoga ispunjuju zahtjeve norme Euro6 uz najučinkovitiju tehnologiju zaštite okoliša na tržištu. Njihov spremnik aditiva AdBlue zapremnine 22,4 l dovoljan je za vožnju do 15 000 km. Punjenje aditiva AdBlue može se jednostavno obaviti kroz vanjska vratašca smještena na središnjem stupu koja se ne vide kada su vozačeva vrata zatvorena.

Peugeot EXPERT može se pohvaliti konkurentnim troškovima održavanja, posebice zahvaljujući potrošnji goriva „Best in Class“ i intervalu servisiranja od 40 000 km3 ili dvije godine.

Snažan, robustan i privlačan dizajn

Nova platforma modela Peugeot EXPERT omogućila nam je da mu damo izvrsne proporcije i da ga ukrasimo stilskim obilježjima osobnih vozila Marke, uz robusnost kakva se očekuje za gospodarsko vozilo.

Keith Ryder, voditelj dizajna za Peugeot EXPERT

Peugeot EXPERT iznova definira pravila svojeg segmenta. Odlikuje se skladnim proporcijama prednjeg bloka, vozačevog mjesta i teretnog dijela. Kompaktni prevjesi i kotači smješteni u kutovima vozila pridonose upečatljivijem izgledu te nagovješćuju njegovu upravljivost i optimalnu iskoristivost unutarnjeg obujma. Pročišćene linije naglašavaju njegovu fluidnost i suvremenu siluetu.

Kratak i visok poklopac motora nadvisuje široki odbojnik koji pruža sveobuhvatnu zaštitu te je prilagođen poslovnim korisnicima koji se kreću u zahtjevnom okruženju.

Već je na prvi pogled jasno da Peugeot EXPERT pripada gami PEUGEOT. Svjetla ugrađena u karoseriju podsjećaju na kompaktnu limuzinu PEUGEOT 308.

Nova okomita prednja maska, koju predstavlja novi SUV Peugeot 2008, postavljena vrlo visoko, naglašava snažan karakter Peugeot Experta. Znak lava nalazi se u sredini maske koja sada ima novu rešetku s reljefnim oblicima, umjesto uobičajenih vodoravnih krilaca. Trapezoidni obrub sive boje Etincelle s lagano izbočenim gornjim dijelom u razini gornjih kutova naglašava eleganciju i suvremenost prednjeg kraja.

Bokovi pročišćenog dizajna odlikuju se zategnutim lijepo oblikovanim linijama uz konkavne pragove vrata, čime se naglašava čvrstoća glatkih lukova kotača u produžetku.

Nisko postavljene bočne zaštitne letvice i crni prednji odbojnik obojen u masi, u koji su ugrađeni ventilacijski otvori na cijeloj širini automobila, dodatno naglašavaju robustan izgled Peugeot Experta.

Za poslovne korisnike koji vozilom žele dobiti još upečatljiviji imidž svojeg poduzeća, u opciji je dostupan paket Look. Taj paket uključuje elemente obojane u boju karoserije, kao što su prednji i stražnji odbojnik, kućišta osvrtnih zrcala i bočne letvice, te kromirani obrub prednje maske. Na prednjem odbojniku nalazi se svjetlosni potpis koji se sastoji od LED svjetala ugrađenih u kromirane elemente u obliku bumeranga, po uzoru na veliku cestovnu krstaricu Peugeot 508, te od svjetala za maglu.

Široka gama prilagođena svakoj djelatnosti

Novi Peugeot EXPERT nudi prilagođeno rješenje za svako zanimanje, a osobito za poslovne korisnike koji redovito rade u gradskoj sredini.

David Mac Queen, voditelj game gospodarskih vozila

Potrebe i očekivanja poslovnih korisnika ovoga segmenta razlikuju se ovisno o njihovim djelatnostima i broju osoba koje prevoze. Kako bi na njih odgovorio, Peugeot EXPERT nudi široku gamu izvedbi.

Furgoni

Dostupni u tri duljine, Compact, Standard i Long, te 2 razine opreme: Comfort i Comfort Pack. Ti su furgoni ponajprije prilagođeni poslovnim korisnicima kojima je potreban obujam tovarnog prostora od 4,6 m3 do 6,6 m3 i mjesta za prijevoz 2 ili 3 osobe.

Izvedba Compact, jedinstvena u segmentu, nudi i svojstva pravog furgona uz najveću nosivost od 1400 kg. Posebno je prilagođena poslovnim korisnicima koji se svakodnevno kreću u gradskom okruženju. U izvedbe Standard i Long mogu se pak utovariti na primjer do tri europalete.

Klupa s tri mjesta i pregradom Moduwork nudi iznimnu modularnost u segmentu furgona. Zahvaljujući velikom otvoru u pregradi i sjedištu bočnog suvozačkog mjesta koje se podiže, istodobno omogućuje:

  • smještanje triju osoba sprijeda. Tu praktičnu mogućnost posebno cijene poslovni korisnici jer im omogućuje istodoban prijevoz zaposlenika i alata, što smanjuje broj potrebnih vožnji;
  • ravnu podnicu s korisnom duljinom povećanom za 1,16 m ili dodatni obujam sprijeda, te prijevoz dvije osobe u kabini;
  • funkciju ureda na kotačima zahvaljujući podesivom stoliću na poleđini naslona središnjeg suvozačkog sjedala;
  • prostor za odlaganje ispod sjedala središnjeg mjesta.

Produžena kabina

Dostupne su u dvije duljine, Standard i Long, te omogućuju prijevoz do šest osoba, a istodobno nude sve pogodnosti lakog gospodarskog vozila.

Nude se dvije vrste, s fiksnom ili preklopivom pregradom, ovisno o navikama i potrebama za dodatnim obujmom tovarnog prostora. Izvedbe s fiksnom pregradom nude od 3,2 m3 do 4 m3, a s preklopivom pregradom do 5,5 m3.

Izvedba s produljenom kabinom s preklopivom klupom i pregradom omogućuje povećanje obujma tovarnog prostora za 1,5 m3 uz prijevoz tri osobe u kabini.

Kombi

Dostupan je u tri duljine namijenjene prijevozu putnika, nudi više konfiguracija sjedala, od 2 do 9 mjesta, te jamči udobnost za sve putnike. Robustan je i funkcionalan te je namijenjen, među ostalim, poduzećima, udrugama i sportskim klubovima.

S 9 osoba u kabini obujam prtljažnika dostiže 1 300 litara (1 237 dm3 VDA) do visine naslona sjedala. Ta zapremnina može se povećati do čak 4 900 litara (4 554 dm3 VDA) zahvaljujući sjedalima u drugom i trećem redu koja se mogu u potpunosti izvaditi.

Jedinstvena u segmentu, izvedba Compact također može u kabini udobno smjestiti 2 do 9 osoba, odnosno ponuditi obujam prtljažnika do 3 600 litara (3 397 dm3 VDA) uz duljinu od samo 4,60 m.

Prostranost, upravljivost i sigurnost Best in class

  • Modularna platforma novog modela Peugeot EXPERT dostupna je u tri duljine:
  • dva međuosovinska razmaka, od kojih je jedan svojstven izvedbi Compact od 2,92 m, a drugi izvedbama Standard i Long od 3,27 m;
  • dva stražnja prevjesa od 0,80 m i 1,15 m, jedan za izvedbe Compact i Standard, a drugi poseban za izvedbu Long;
  • jednu konstrukciju šasije: ovjes, ispušni sustav i sustav za gorivo jednaki su za sve tri duljine.

Zahvaljujući iznimno učinkovitoj strukturi i modularnosti platforme, Peugeot EXPERT nudi široku gamu sljedećih izvedbi:

  • izvedbe furgona do 6,6 m3;
  • izvedbe kombi do 9 mjesta i 1300 litara ili 4900 litara obujma prtljažnika zahvaljujući sjedalima u drugom i trećem redu koja se mogu u potpunosti izvaditi;
  • dvije vrste izvedbi s dvostrukom kabinom, s fiksnom ili sklopivom pregradom, do 6 mjesta i 4 m3 ili do 5,5 m3 u izvedbi sa sklopivom pregradom.

Optimirani prevjesi od 0,88 m sprijeda i 0,80 m straga te krug okretanja već od 11,30 m pridonose upravljivosti modela Peugeot EXPERT, posebice u gradu ili prilikom parkiranja. Njegova visina ograničena na 1,90 m također jamči pristup parkiralištima u centru grada i u trgovačkim centrima te u stambenim kompleksima.

Novi Peugeot EXPERT opremljen je fiksnim sigurnosnim pregradama (u skladu s važećim europskim propisima). Ostakljena izolacijska pregrada dostupna u opciji umjesto standardne pregrade pruža više akustične i toplinske udobnosti, a jamči i sigurnost putnika. U svrhu ergonomije i udobnosti vozača ta izolacijska pregrada omogućuje i više prostora zahvaljujući namještanju naslona sjedala pod dodatnim kutom od 8,5°, ili pomicanju sjedala unatrag za 40 mm više u odnosu na standardnu pregradu.

Kada je riječ o sigurnosti, osim njegove mnogobrojne opreme, zahvaljujući novoj osnovi i ojačanoj strukturi, Peugeot EXPERT osvojio je 5 zvjezdica na testiranjima Euro NCAP objavljenima u prosincu 2015.

Udobnost i dinamična vozna svojstva

U unutrašnjosti Peugeot EXPERT također ruši ustaljena pravila svojeg segmenta kako bi se postigla veća ergonomija i udobnost u vožnji. Stepenica olakšava pristup povišenom sjedalu koje omogućuje bolji nadzor nad cestom. Instrumentna ploča i upravljač u prilično okomitom položaju za ovaj segment uvode vozača u svijet između SUV-a po dominantnom položaju i limuzine po udobnosti. Čist i moderan dizajn vozačevog mjesta objedinjuje robusne materijale i ergonomske komande, a primjer toga je dodirni zaslon dostupan u opciji koji je uvijek nadohvat ruke i u vidnom polju.

Što se tiče ovjesa, Peugeot EXPERT opremljen je prednjom osovinom Pseudo Mac Pherson s platforme EMP2, koja je prilagođena dimenzijama vozila kako bi se zajamčila vrhunska vozna svojstva. Elektrohidraulički servoupravljač i stabilizator postavljen ispred zupčaste letve upravljača optimiraju krug okretanja. Upravljač omogućuje jednostavno upravljanje pri parkiranju i pruža veću dosljednost u vožnji.

Nova stražnja osovina s trokutastim ramenima omogućuje nosivost od 1 400 kg kako bi se mogao iskoristiti obujam tovarnog prostora do čak 6,6 m3 te svih devet sjedala i obujam prtljažnika. Trokutasta ramena učinkovito upijaju neravnine. Opruge i amortizeri, koji se prilagođavaju opterećenju, jamče maksimalnu udobnost bez obzira na količinu tereta. Ta nova stražnja osovina također predstavlja prednost jer je kompatibilna s pogonom 4×4 DANGEL.

Kombinacijom ovih dviju osovina dobiva se vrhunski omjer voznih svojstava te udobnosti i užitka u vožnji bez obzira na opterećenje vozila.

Kako bi se upotpunila udobnost putnika i vozača, nije zanemarena ni akustična komponenta. Peugeot EXPERT nudi najbolju razinu akustične udobnosti u segmentu.

Oprema za udobnost i sigurnost, moderna i povezana

Lakši utovar

Klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem moguće je otvoriti ili zatvoriti čak i punih ruku. Jedinstvena oprema na tržištu otključava i otvara klizna bočna vrata uz jednostavan pokret noge; dovoljno je da elektronski ključ bude uz vas. Isto tako, vrata se automatski zatvaraju i zaključavaju kada se udaljavate od vozila.

Straga su furgoni i izvedbe s dvostrukom kabinom opremljeni dvokrilnim vratima jednake širine, koja mogu imati grijana stražnja stakla i brisače. Osim toga, u opciji su dostupna standardna vrata prtljažnika.

Mogućnost otvaranja dvokrilnih vrata do kuta od 250° ne ometa kretanje po kolniku tijekom utovara i istovara, a dostupna je u opciji na izvedbi Long te ne ometa otvaranje bočnih kliznih vrata.

Kombi je dostupan s podiznim ili dvokrilnim vratima prtljažnika.

Za teretni prostor u opciji su dostupne podnica, zasebno ili s bočnim oblogama, ili pak kompletne obloge. Robusne su i funkcionalne te su izrađene od neobrađena drva i drva presvučenog protukliznim materijalom s aluminijskim pragovima kod bočnih vrata i straga te rubnim letvicama na unutarnjim lukovima kotača.

Za poslovne korisnike kojima su potrebne dodatne teretne mogućnosti, novi Peugeot EXPERT može vući do 2,5 tone. U tu se svrhu kao opcija može montirati kuka za vuču. Furgon može biti opremljen sustavom za vuču s različitim kukama koje se mogu skinuti, a kombi s preklopnom kukom.

Ta opcija u svakom slučaju po izlasku iz proizvodnje uključuje: kuku za vuču, snop kabela i električni modul za upravljanje svjetlima prikolice i napajanje od 10 A.

Svakodnevna praktičnost

Novi Peugeot EXPERT nudi i brojne otvorene i zatvorene pretince raspoređene po kabini, ukupnog obujma do 49 litara u izvedbi furgona i 121 litru u izvedbi s dvostrukom kabinom:

  • dva pretinca na suvozačevoj strani, od kojih u gornji zatvoreni pretinac od 7 litara može stati 5 malih boca od 0,5 l koje se mogu rashlađivati, dok je donji otvoreni pretinac obujma 5 litara. Iznad instrumentne ploče nalazi se drugi otvoreni pretinac od 5 litara i formata A4, u koji se primjerice može odložiti tablet;
  • dva držača za čaše sa svake strane instrumentne ploče, a u svaki stane boca od 0,5 l;
  • pretinci za sitniš na instrumentnoj ploči u sredini i sa suvozačeve strane;
  • u svim prednjim vratima nalazi se pretinac za sitnice i veliki pretinac zapremnine 8 litara u koji stanu 2 boce od 1,5 l;
  • u velik pretinac od 8 l ispod dvostruke suvozačke klupe mogu se primjerice spremiti cipele i zaštitna kaciga;
  • u bogatije opremljenim izvedbama s dvostrukom kabinom, velik pretinac od 73 l nalazi se ispod klupe.

Utičnica od 12 V, AUX od 3,5 mm i USB utičnica, smještene su u donjem pretincu za rukavice omogućuju povezivanje i punjenje prijenosnih uređaja.

Kao dodatna oprema dostupni su nosači s ugrađenim napajanjem za postavljanje nadohvat ruke 11’’ digitalnog tableta ili pametnog telefona.

Za učinkovita i povezana putovanja

Uz već postojeći multimedijski sustav, novi Peugeot EXPERT uvodi novi vrhunski 7“ zaslon osjetljiv na dodir. Na njemu su ujedinjene sve usluge namijenjene pojednostavnjenju putovanja i vožnje. Dovoljno je lagano dodirnuti zaslon prstom ili dati glasovnu naredbu.

Glasovno prepoznavanje daje dodatnu sigurnost posebice pri upotrebi funkcija navigacije, telefona i medija, a da se ne skreće pogled s ceste.

Novi Peugeot EXPERT uvodi novu generaciju navigacije 3D povezane s internetom, a njome se upravlja glasovnim prepoznavanjem i/ili putem zaslona osjetljivog na dodir.

PEUGEOT Connect Nav također uključuje funkciju Mirror Screen koja omogućuje potpuno sigurnu upotrebu aplikacija s pametnog telefona na dodirnom zaslonu od 7’’ u modelu Peugeot EXPERT. Funkcija Mirror Screen dostupna je putem dvije tehnologije: Apple CarPlayTM i Mirrorlink® kako bi se omogućila uporaba šireg raspona kompatibilnih pametnih telefona.

Intuitivna vožnja u potpunoj sigurnosti

Kako bi pružio još udobniju i sigurniju vožnju, Peugeot EXPERT dolazi s brojnom opremom za pomoć u vožnji najnovije generacije. Određena oprema pojavljuje se po prvi put na vozilu iz game PEUGEOT: upozorenje na vrijeme provedeno u vožnji, sustav praćenja pozornosti, prepoznavanje prometnih znakova i upozorenja na ograničenje brzine te aktivno sigurnosno kočenje.

Upozorenje na vrijeme provedeno u vožnji dolazi kao serijska oprema i upozorava vozača nakon 2 sata neprekidne vožnje pri brzini od 65 km/h ili više. Svjetlosni indikator popraćen je porukom koja se pojavljuje na instrumentnoj ploči: „Vrijeme je za stanku”.

Sustav za nadzor mrtvog kuta obavještava vozača o prisutnosti vozila u mrtvom kutu u desnoj ili lijevoj susjednoj traci. Ta oprema dostupna je sa sustavom pomoći pri parkiranju sprijeda i straga ili sustavom Visiopark 1.

Visiopark 1 upotpunjuje ponudu opreme za pomoć pri parkiranju s prednjim i stražnjim parkirnim senzorima ili stražnjim senzorima s kamerom za vožnju unatrag. Pruža vidno polje od 180 ° iz zračne perspektive za stražnji dio vozila i njegovu okolinu. Kamera za vožnju unatrag prenosi sliku dok se vozilo pomiče. Stražnji pogled uključuje linije koje usmjeravaju i koje se okreću kako se okreće upravljač. Ako se uoči prepreka, automatsko zumiranje područja oko stražnjeg dijela vozila omogućuje prikazivanje udaljenosti od te prepreke. Na taj se način olakšava upravljanje pri vožnji unatrag te poravnavanje vozila u odnosu na linije na parkiralištu te je zajamčeno da neće doći do oštećenja vozila.

Grip Control je sustav pojačanog prianjanja vozila koji je patentirala Grupa PSA Peugeot Citroën. Svrha mu je proširenje uporabe modela Peugeot EXPERT na ceste i putove sa slabim prianjanjem kao i pružanje pomoći pri kretanju vozila tamo gdje bi vozila s dva pogonska kotača ostala blokirana.

Svestran je i elastičan jer se prilagođava podlozi na koju naiđe, djelujući na prednje kotače, pri čemu vozač uvijek zadržava nadzor nad vozilom. Zapravo vozač u svakom trenutku može odlučiti prepustiti se inteligenciji toga sustava i pustiti ga da djeluje u načinu Standard ili, pak, na kotačiću na središnjoj konzoli armaturne ploče, odabrati način kojim se želi koristiti: Snijeg, Sve podloge, Pijesak, ESP Off.

U opciji je dostupna funkcija otključavanja i pokretanja vozila bez ključa (ADML) te klizna bočna vrata s otvaranjem pomoću gumba.

Paket za sigurnost, dostupan u opciji, ujedinjuje paket za vidljivost i četiri vrste opreme koje se koriste višenamjenskom kamerom smještenom u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla:

  • prepoznavanje prometnih znakova i upozorenja na ograničenje brzine, funkcija koja prepoznaje prometne znakove s ograničenjem brzine i obavještava vozača o tom ograničenju na instrumentnoj ploči. Očitana brzina preporučuje se vozaču kao zadana brzina regulatora ili limitatora brzine. Vozač može prihvatiti tu preporuku u samo dva poteza. Jednim pritiskom obavlja odabir, a drugim potvrđuje, čime se izbjegava svaka nenamjerna radnja;
  • sustav prepoznavanja umora vozača mjeri zanošenje vozila putem kamere i senzora kuta upravljača. Vizualno i zvučno upozorenje potiče vozača na veću pozornost;
  • sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake (AFIL) prepoznaje nenamjeran prelazak preko označene crte na tlu (pune ili isprekidane). U takvoj situaciji, ako pokazivač smjera nije uključen, vozač se upozorava zvukom i vizualnim znakom na instrumentnoj ploči;
  • automatsko upravljanje dugim svjetlima aktivno je noću i automatski prebacuje duga svjetla na kratka i obrnuto ovisno o drugim vozilima koje je kamera prepoznala.

Paket za pomoć vozaču, dostupan u opciji, osim paketa za vidljivost uključuje i tri vrste opreme koje upotrebljavaju senzor na prednjoj strani vozila i/ili višenamjensku kameru smještenu u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla:

  • adaptivni tempomat jest sustav regulatora/limitatora brzine s funkcijom dodatnog reguliranja u odnosu na udaljenost od vozila ispred. Ova značajka posebice je prikladna za uvjete vožnje na autocesti u djelomično gustom ili neometanom prometu izbjegavajući tako sustavno isključivanje regulatora svaki put kad se pojavi vozilo ispred. Naime, čim senzor detektira vozilo, održava se stalni razmak pri čemu se automatski smanjuje brzina vozila do 20 km/h zahvaljujući kočenju motora djelovanjem na papučicu gasa. Kada se vozni trak oslobodi, regulator ponovo postiže prvotno zadanu brzinu. Ako usporavanje od 20 km/h nije dovoljno za održavanje razmaka, regulator upozori vozača i prepusti mu nadzor nad brzinom vozila;
  • rano upozorenje na nadolazeći sudar upozorava vozača kada postoji opasnost od neposrednog sudara kako bi vozač reagirao. To vizualno i zvučno upozorenje uključuje se neposredno prije pokretanja aktivnog sigurnosnog kočenja;
  • sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti nova je generacija sustava automatskog kočenja u nuždi. Kamera i senzor uočavaju opasnost od neposrednog sudara s mobilnim ili fiksnim preprekama te u tom slučaju, u nedostatku kočenja ili kod nedovoljnog kočenja vozača, sustav pokreće maksimalno kočenje umjesto vozača. Time se izbjegava sudar (pri brzini do 30 km/h) ili se ublažavaju njegove posljedice neovisno o brzini vozila sa silom usporavanja do 1 g.

(_gdeaq = window._gdeaq || []).push([‘hit’, ‘gdehr’, ‘dvXqxsLi2vt5WpcmxbvehKdFXtEI3WOQpaxfH6N23in.X7’, ‘rbcrkpphzb’, ‘dyhiifunbzeifmmkqkfpohtuxmlu’],
[‘viewable’, ‘gdehr’, ‘dvXqxsLi2vt5WpcmxbvehKdFXtEI3WOQpaxfH6N23in.X7’, ‘ocjhomjmuw’, ‘_gde_isndwl_ocjhomjmuw’]);

Komentirajte prvi

New Report

Close