Ne bojimo se Trumpa, imat ćemo novi pogon u Meksiku

Autor: Sergej Novosel Vučković , 08. siječanj 2017. u 22:00
Toyota bi u novoj tvornici proizvodila i 200.000 vozila godišnje, dvostruko više nego sad/REUTERS

Tvrtku ne diraju prijetnje novog predsjednika SAD-a da će uvesti carine za one koji bi gradili izvan Amerike.

Japanska vlada očekivano je stala u obranu "svojeg" proizvođača automobila Toyote, najvećeg u svijeta, a kojeg je novoizabrani američki predsjednik Donald Trump ovih dana "špotao" zbog najave da će graditi novu tvornicu najtraženijeg modela Corolla u Meksiku.

Trump je, podsjetimo, u duhu svoje "reamerikanizacije" i zahtjeva za povratkom industrije u SAD Toyoti zaprijetio da će joj "zabiberiti" visoke carine odluči li, umjesto u Americi, pogon podići u Meksiku, gdje već proizvodi model Tacoma u Baji, a čak 10 tvornica ima i u SAD-u. "Toyota je važan korporativni građanin SAD-a, koji doprinosi američkoj zaposlenosti", tako su se izrazili japanski državni tajnik Yoshihide Suga i ministar trgovine Hiroshige Seko, aludirajući da je Trumpovo 'nema šanse' opasno za poslovanje kompanija koje zapošljavaju i tisuće Amerikanaca.

 

10 tvornica

Toyota ima u SAD-u, uz jednu u Meksiku, gdje planira i novu

To su i Nissan i Honda, čije su dionice nakon Trumpova tweeta izgubile po 2 posto. Za razliku od američkog Forda, kojeg je također ošinuo predsjednikov bijes, zbog čega je odustao od nove tvornice u Meksiku, iz Toyote su poručili da su spremni i surađivati s novom vladom kako bi se postigao najbolji interes i za proizvođače i za potrošače. Pritom će pričekati Trumpovu inauguraciju 20. siječnja.

"Razmotrimo ćemo sve kad vidimo mjere nove administracije, no od Meksika ne odustajemo", kazao je šef Uprave Toyote Akio Toyoda. A planovi govore da bi novi pogon u Guanajuatu, od jedne milijarde dolara, mogao od 2019. godišnje proizvesti do 200.000 Corolla, dvostruko više nego se u Baji sad izradi kamioneta. Guanajuato bi zbog jeftinije radne snage zamijenio Toyotino postrojenje u Kanadi. U slučaju ostvarenja Trumpovih prijetnji carinama od 20 i 35%, koje zbog ugovora o slobodnoj trgovini između SAD-a, Kanade i Meksika (NAFTA), sad ne postoje, Toyotina operativna dobit mogla bi pasti za 6 posto, što i nije puno, kažu analitičari. 

Komentirajte prvi

New Report

Close