Bosna i Hercegovina mogla bi ponovno ostati bez zrakoplovne kompanije nakon što je FlyBosnia obustavila letove, ostala bez zrakoplova i posade.
Početkom ovog mjeseca FlyBosnia je ostala bez svog jedinog zrakoplova – Airbusa A319. Zrakoplov je iz Sarajeva prebačen do aerodroma Marana u Arizoni. FlyBosnia je već tada otpustila većinu svoje letačke posade, a ostatak je zadržan kako bi se navedeni zrakoplov vratio u SAD, gdje je otpisan. Taj je zrakoplov posljednji put letio za kompaniju FlyBosnia iz grada Kuvajta u lipnju. U međuvremenu, FlyBosnia je od litvanskog prijevoznika GetJet Airlinesa unajmila drugi zrakoplov i posadu. No trenutačno kompanija ne obavlja redovne letove.
Bez rezervacija letova
“Kompanija FlyBosnia trenutačno ne obavlja redovne operacije s Međunarodnog aerodroma Sarajevo”, rečeno je za Dnevni avaz iz sarajevske zračne luke.
Usto, na internet stranici zrakoplovne kompanije nije moguće rezervirati let za bilo koju destinaciju. Avaz je kontaktirao kompaniju s upitom imaju li namjeru ponovno uspostaviti letove, ali nije dobio odgovor. Kompaniju FlyBosnia osnovala je grupa Al Shiddi iz Saudijske Arabije, koja je vlasnica Sarajevo City Centra. Kompanija je prije svega osnovana da bi dovodila arapske turiste u BiH, ali je kasnije uspostavila i letove prema nekim europskim destinacijama, poput Londona. No imala je stalne gubitke.
Naime, FlyBosnia je bila u financijskim problemima i prije pandemije, a oni su pogoršani masovnim otkazivanjem letova nakon širenja koronavirusa. Trenutačna situacija, kao i prognoze za sljedeće razdoblje, nikako joj ne idu u korist. Sektor zračnog prometa jedan je od najteže pogođenih pandemijom. Usto, za taj sektor predviđa se najsporiji oporavak, odnosno da se godinama neće vratiti na razinu iz 2019. Gotovo sve zrakoplovne kompanije diljem svijeta su u problemima, mnoge su proglasile stečaj, dok su ostale zatražile državnu pomoć.
BH Airlines radio do 2015.
Propadanjam kompanije FlyBosnia nastavljaju se problemi BiH s nacionalnim zračnim prijevoznicima. BiH je imala državnu kompaniju Air Bosnia koja je osnovana 1994., ali je operacije prekinula 2003. zbog velikih dugova. Kompanija je ponovno pokrenuta 2004. pod imenom BH Airlines. Operacije su krenule 2005. s dva zrakoplova. Godine 2008. turski nacionalni prijevoznik Turkish Airlines preuzima udio od 49 posto u BH Airlinesu, ali se povlači 2012. Posljednji let BH Airlinesa obavljen je 2015.
U oba slučaja problem su bili veliki gubici, a slična sudbina dočekala je i FlyBosniju, objašnjava Dnevni avaz. BiH zrakoplovstvu ne piše se dobro niti nakon odluke Federalnog parlamenta BiH, koji je odbio prijedlog da dio državnog poreza za razvoj zračnog prometa, koji se ubire od sarajevskog aerodroma, zadrži operater koji je teško pogođen pandemijom. Većina zastupnika u Zastupničkom domu glasala je protiv prijedloga. Porez iznosi deset eura po putniku. Tijekom prvih osam mjeseci ove godine sarajevski aerodrom zabilježio je neto gubitak od 4,09 milijuna eura, usluženo je 178.899 putnika, što je 78,1% manje u odnosu na prošlu godinu. Trenutačno šest zrakoplovnih kompanija održava usluge do glavnog grada Bosne i Hercegovine, a to su: Air Serbia, Austrian Airlines, Croatia Airlines, Flydubai, Pegasus Airlines i Turkish Airlines.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu