Nakon stečaja Alpine Srbija traži izvođača za Koridor 10

Autor: Rato Petković / VLM , 23. lipanj 2013. u 22:00
Alpine Bau je prekinula radove u Srbiji

Problemi austrijske tvrtke znatno će otežati situaciju jer radovi na dionicama koje su gradili idu jako sporo.

U vladi Srbije iznenađeno su primili vijest o stečaju austrijske tvrtke Alpine Bau, koja je angažirana na gradnji više dionica na Koridoru 10. Poduzeće Koridori Srbije, koje je zaduženo za gradnju autoceste zatražilo je službenu obavijest od tvrtke Alpine Bau i međunarodnog nadzornog tijela Eptisa-Safege-IRD. Tek kada dođe službena informacija poduzet će se koraci u potrazi za novim izvođačima.

Prema ugovoru kojega Koridori Srbije imaju s austrijskom tvrtkom, Alpine Bau je obvezna o svakoj promjeni glede financijske stabilnosti, poput bankrota, stečaja i slično, službeno obavijestiti investitora.

Da nešto škripi u austrijskoj tvrtki moglo se naslutiti iz prekida radova na dobivenim dionicama. Ministarstvo za infrastrukturu dalo je rok do kojeg se radovi trebaju obnoviti, ali se zbog novonastale situacije teško može očekivati da će do toga doći.

Stečaj Alpine Bau došao je u nezgodnom trenutku jer radovi idu sporo, a nova situacija će još više usporiti završetak Koridora 10. Europska unija je više puta intervenirala zahtjevima da se radovi ubrzaju, a to je i u interesu Srbije jer bi se preko njezina teritorija mogao smanjiti međunarodni cestovni promet preusmjerenjem prometa na Koridor 4, koji ide preko Rumunjske i Bugarske.

Srbija dosad nije imala sreće s tom austrijskom tvrtkom, koja je na međunarodnim natječajima dobivala poslove u zemlji. Nju je kreditirala Svjetska banka i EBRD, pa su domaće tvrtke ostajale kratkih rukava jer nisu imale garanciju banaka, a Alpine Bau se pokazala i kao tvrtka s kojom je vlada imala više sudskih 
sporova.

Upitno je i hoće li srpske kompanije uspjeti naplatiti potraživanja koja imaju za dosad obavljene radove. Jedno se odnosi na neuspjelu koncesiju, koja se tiče gradnje autoceste od granice s Mađarskom do Požege u duljini 440 kilometara, a drugo je u svezi s mostom na Dunavu. Tvrtka Alpine Bau je tražila da joj se za izvedene radove plati više od sto milijuna eura, što je dvostruko više od ugovorene cijene.

Austrijska tvrtka dobivala je poslove zahvaljujući niskim cijenama, koje je kasnije nastojala povećati. Radove je izvodila domaća građevinska operativa u ulozi podizvođača, dok je Alpine Bau, prema pisanju medija u Srbiji, imala samo "ured i fikus u njemu".

Komentirajte prvi

New Report

Close