Hrvatski su kupci upoznati s Murinom tradicijom, prebrodili smo krizna vremena i stečaj te želimo s novom slikom Mure zadržati povjerenje lojalnih kupaca i otvoriti se prema novima. Nova trgovina Mure u Gundulićevoj u Zagrebu otvorena krajem prosinca 2011. putokaz je kojim idemo – u svakom većem gradu u Hrvatskoj imati svoju trgovinu. Tako je ukratko najavila Mojca Lukančič, suvlasnica AHA grupe iz Slovenije, u čijem je vlasništvu od kolovoza prošle godine ugledna modna industrija Mura iz Murske Sobote, planove ove modne industrije s tradicijom iz davne 1925. godine. U Muri je nekad radilo i do 6000 ljudi koji su diktirali ne samo modne trendove u regiji nego i ukupan razvoj slovenskog Prekomurja. Kad je Mura kao i sva tekstilna industrija upala u probleme, slovenska je vlada nije otpisala. Posljednji financijski poticaj od 5,8 milijuna eura vlada je dala u proljeće prošle godine tvrtki AHA Moda kao pomoć za revitalizaciju brenda i otvaranje novih radnih mjesta u iduće dvije godine.
Međunarodni partneri
AHA Moda matična je tvrtka AHA grupe koja se sastoji od sedam proizvodnih poduzeća i ostvaruje 65 milijuna eura prihoda godišnje. Grupa je, tumači Lukančič, lani krajem kolovoza postala vlasnikom slovenske tvrtke Mura in partnerji i hrvatske Mure kao i pripadajuće pokretne imovine i nekretnina te robnih marki Mura i e.mura. AHA grupa surađuje s brojnim međunarodnim tvrtkama, među kojima se ističu Ikea, BSH (Bosch Siemens), Wolford, Harrods, Volkswagen Group, Phillips, Gucci, Dolce&Gabanna itd. Grupu su 2000. osnovali Mojca Lukančič i njezin suprug iz Velike Britanije Nigel Buxton. Kad je na dražbi lanjskog ljeta kupljena za 9,65 milijuna eura većina stečajne imovine slovenske Mure, Lukančič je znala da im je to ne samo izazov već i da se robnom markom Mura može učiniti mnogo. U trenutku preuzimanja slovenske tvrtke Mura in partnerji (Murina tvrtka kći u stečaju) te Mura EHM imale su 1505 radnika s prosječnim mjesečnim proizvodnim kapacitetom od 174.440 radnih sati. Danas ima više od 1600 zaposlenih i posluje se s dobiti, dok Mura Hrvatska, s obzirom na stečaj matične kuće i probleme s isporukom kolekcija, posluje s očekivanim gubitkom.
Velika očekivanja
U Sloveniji tvrtka Mura i partnerji zajedno sa svojom tvrtkom kćeri Mura EHM u 2012. planira ostvariti neto prihod od prodaje od 32,8 milijuna eura, od kojih je 4,8 milijuna domaćih prihoda, a ostatak iz izvoza. Lukančič tumači: “Uključivanjem AHA grupe u vlasničku strukturu Mure stvoreni su uvjeti za dodatna ulaganja u tehnologiju i stručne kadrove koji su rezultirali Murinim povratkom na tržište.” Mura ima deset trgovina u Hrvatskoj, u Zagrebu i Splitu po dvije, a po jednu u Rijeci, Osijeku, Dubrovniku, Karlovcu, Varaždinu i Sv. Nedelji. Osim toga prodajna mjesta nalaze se osim u Sloveniji i u BiH, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji, ali i u Belgiji, Češkoj i Rusiji. “Poslovni planovi za ovu godinu prije svega se odnose na zadržavanje glavnih smjernica naše poslovne politike – beskompromisnu kvalitetu naše odjeće, neprestane tehnološke inovacije te širenje maloprodajne mreže kako bi Murine kolekcije bile lako dostupne širem krugu kupaca”, zaključila je Mojca Lukančič.”
Rezultati
Prihod od 30,2 milijuna eura
U 2010. godini je tvrtka Mura in partnerji proizvela više od 555.000 odjevnih predmeta, u 2011. 706.000, dok se za 2012. planira dodatno povećanje proizvodnje na 949.000. U Sloveniji je tvrtka Mura in partnerji s tvrtkom kćeri Mura EHM (Evropska hiša mode) ostvarila u 2011. oko 30,2 milijuna eura neto prihoda, od čega su prihodi od izvoza iznosili 26,7 milijuna eura. Tako je tvrtka Mura in partnerji u 2011. ostvarila rekordan prihod od izvoza, a važna izvozna tržišta su Njemačka, Rusija, Francuska, Italija i Hrvatska, Austrija, Belgija i Norveška.
Investicije
Uložili 14 milijuna eura
Glavni cilj akvizicije je povećati prisutnost na tržištu s vlastitim programom, nastaviti suradnju sa svjetskim brendovima kao što su Boss, Escada i Windsor te proširiti maloprodajnu mrežu u Slovenije, Hrvatskoj i regiji. AHA grupa je dosad uložila 14 milijuna eura u sve tvrtke pod Murinim brendom. Osim financijskih sredstava novi vlasnici ističu i doprinos u korporativnoj kulturi, načinu poslovanja i iskustvu koje su stekli u modnoj industriji, što će primijeniti i na Muri.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu