Modna kuća Versace traži prosca za spas biznisa: Čini se da je spas našla kod kuće

Autor: Poslovni.hr , 10. siječanj 2025. u 21:00
Photo: REUTERS/Mario Anzuoni

U trenutku kada je globalno tržište luksuza u padu, dva legendarna talijanska brenda mogla bi se ujediniti u povijesnom spajanju vrijednom milijarde eura

Talijanska modna kuća Prada razmatra mogućnost kupnje modne grupe Versace, koju je na prodaju stavio njen vlasnik, Capri Holdings. Prema izvorima bliskim situaciji, Prada surađuje s investicijskom bankom Citi u procjeni moguće ponude za luksuzni brend, izvještava Reuters.

Američki Capri Holdings, vlasnik Versacea, suočava se s padom prodaje u globalnom luksuznom sektoru, vrijednom 400 milijardi dolara. Smanjenje potrošnje bogatih kineskih kupaca narušilo je povjerenje u luksuznu industriju i označilo kraj razdoblja industrijskog procvata.

U studenom je vlasnik brenda Coach, Tapestry, odustao od kupnje Capri Holdingsa u poslovnom dogovoru vrijedom 8,5 milijardi dolara, koji je trebao stvoriti američki luksuzni konglomerat. Propast tog dogovora navela je čelnike Caprija da razmotre mogućnost prodaje svojih brendova, uključujući Versace i Jimmy Choo. Capri je angažirao banku Barclays da razmotri strateške opcije, a prema nekim izvorima, čak postoji mogućnost prodaje cijele Capri Holdings grupe.

Versace čini petinu prihoda Caprija u fiskalnoj godini koja završava 30. ožujka 2024. godine, no prihodi su pali na 1,03 milijarde dolara, s 1,1 milijarde dolara iz prethodne godine. Operativna marža Versacea također je pala na 2,4 posto, dok je prethodno iznosila 13,7 posto.

Versace je osnovao dizajner Gianni Versace 1978. godine u Milanu, i brzo je postao simbol luksuznog talijanskog stila. Brend je poznat po odvažnim dizajnima i bogatim bojama, a globalnu prepoznatljivost stekao je zahvaljujući odjevnim komadima i modnim dodacima. Tragična smrt Giannija Versacea 1997. godine ostavila je veliki trag na brendu, no obitelj Versace nastavila je voditi brend, sve dok nije prešao u vlasništvo Capri Holdingsa 2018. godine.

Prada je u trećem kvartalu 2024. godine zabilježila rast prodaje od 18 posto po stalnim tečajevima, usprkos općem padu u industriji, zbog čega analitičari izražavaju skepticizam prema ovoj mogućoj akviziciji. Podsjećaju na neuspješna preuzimanja brendova Jil Sander i Helmut Lang krajem 1990-ih.

Glavni izvršni direktor Prade, Andrea Guerra, izjavio je u svibnju 2024. godine da grupa nije zainteresirana za velike akvizicije jer se fokusira na brendove koje već posjeduje.

Dionice Capri Holdingsa porasle su oko 5 posto u premarket trgovanju, dok su dionice Prade na hongkonškoj burzi pale za 0,4 posto u petak.

Komentirajte prvi

New Report

Close