Njemački maloprodajni div Metro objavio je da je odlučio prodati problemima pritisnut lanac hipermarketa Real i fokusirati se na veleprodaju.
Izvršni direktor Metroa Olaf Koch već nekoliko godina nastoji usmjeriti nekada moćni konglomerat na veleprodaju, prodavši robne kuće Kaufhof i izdvojivši lanac trgovina potrošačke elektronike u samostalnu tvrtku Ceconomy.
Pokušali su prodati i lanac hipermarketa ali nisu uspjeli naći kupca, pri čemu je taj dio njihova poslovanja u prethodnom tromjesečju zabilježio gubitak i pad prihoda za 7,2 posto, što su u Metro pripisali ranom Uskrsu i neuobičajeno visokim temperaturama.
Od povlačenja američkog Walmarta 2006. godine strane tvrtke zaziru od njemačkog tržišta prehrambenih namirnica na kojem dominiraju Aldi i Lidl. Američki je div prilikom prodaje trgovina zabilježio gubitak od milijardu dolara a prodali su ih Metrou koji ih je potom preimenovao u Real.
Pojedini promatrači špekuliraju da bi Amazon nakon kupnje lanca supermarketa Whole Foods mogao biti zainteresiran za kupnju lanca trgovina hrane u Njemačkoj koja je njegovo najveće tržište, nakon matičnog SAD-a.
Vlasnika bi mogao promijeniti i sam Metro. Tako je njemačka investicijska tvrtka Haniel u obiteljskom vlasništvu odlučila prodati 7,3-postotni udio u Metrou češko-slovačkoj investicijskog kompaniji, uz opciju moguće naknadne prodaje preostalog udjela.
Ako češki milijarder Daniel Kretinsky i slovački investitor Patrik Tkac kupe kompletan Hanielov udio u Metro, postat će vlasnici 31,5 posto tvrtke, što bi prema njemačkim zakonima značilo da moraju podastrti ponudu za cijelu kompaniju.
Real obuhvaća 282 trgovine i zapošljava 34 tisuće radnika a proteklih su godina pokušavali razviti i prodaju putem Interneta. Trenutno internetska prodaja čini dva posto njihovih ukupnih prihoda. U međuvremenu su se sukobili sa sindikatima zbog pokušaja da novim radnicima isplaćuju manje plaće.
U financijskoj godini 2016/2017. Realovi su prihodi pali 3,1 posto, na 7,2 milijarde eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu