Mercator pregovara s bankama o smanjenju zaduženosti i reprogramu kredita

Autor: Poslovni.hr/Hina , 30. siječanj 2013. u 12:36
Marijan Susenj/PIXSELL

Mercator pregovara s bankama o sniženju zaduženosti i reprogramu kredita budući da mu ove godine na naplatu dospijeva 45 posto financijskih obveza.

Slovenski trgovački lanac Mercator pregovara s bankama o sniženju zaduženosti i reprogramu kredita budući da mu ove godine na naplatu dospijeva 45 posto financijskih obveza koje su s krajem prošle godine iznosile jednu milijardu eura.

"Mercator je visoko zadužen, ali će i dalje ispunjavati sve svoje obveze. Ove nam godine dospijeva 45 posto svih kredita, a s ključnim smo bankama postigli dogovor da idućih mjeseci svi zajedno potražimo takav način financiranja koji će biti dugoročno održiv", rekao je direktor tvrtke Toni Balažič u razgovoru za poslovni list "Finance" od srijede.

Tražimo najbolje rješenje kako bi Mercator iz tekućeg poslovanja normalno plaćao svoje obveze, a to treba uskladiti sa željom banaka da Mercator što prije smanji svoju zaduženost na održiviju razinu, izjavio je Balažič. Dodao je da kompanija ove i sljedeće godine planira i manja otpuštanja zaposlenih, ali ne u trgovinama nego u administrativnim službama, a različitim mjerama do 2016. godine namjerava uštedjeti 80 milijuna eura i tako optimizirati poslovanje.

Prema nerevidiranim rezultatima poslovanja koje je Mercator objavio u utorak, najveća slovenska trgovačka kompanija sa 24.000 zaposlenih, od čega je polovica u Sloveniji, a polovica u više država jugoistočne Europe, zabilježila je u 2012. godini gubitak od 103,6 milijuna eura, no samo četvrtina gubitka proizlazi iz poslovanja, dok ostatak čine jednokratni otpisi nastali revalorizacijom imovine koji nisu utjecali na novčani tok. Na razini grupe Mercator je u 2012. prihodovao 2,87 milijarde eura, što je na razini prethodne godine. Unatoč tome, nova uprava s Balažičem, koja je imenovana prošle godine, planira restrukturiranje i optimizaciju te koncentriranje na osnovnu djelatnost. Tako bi povećala svoju privlačnost za kupce budući da joj i na slovenskom tržištu u situaciji smanjivanja potrošnje sve više prijeti konkurencija diskontnih lanaca kao što su Hofer i Lidl.

Komentirajte prvi

New Report

Close