Slovenska Mercator grupa u prvom polugodištu 2013. ostvarila je 1,36 milijardi eura prihoda od prodaje što je na godišnjoj razini manje za 3,3 posto. Poslovanje je završeno s gubitkom od 15,1 milijun eura dok je lani u lipnju minus iznosio 18,9 milijuna eura.
Niže prihode u Mercatoru objašnjavaju daljnjim zaoštravanjem gospodarskih uvjeta, daljnjim padom kupovne moći velike većine potrošača te povlačenjem s tržišta Albanije i Bugarske. Mercator se iz Albanije povukao u prosincu 2012. dok je posljednja trgovina u Bugarskoj zatvorena prvog srpnja ove godine.
Restrukturiranjem poslovanja na troškovima je ušteđeno 18,6 milijuna eura, kako je godišnji plan bio uštedjeti 19 milijuna eura najveći trgovac regije do kraja godine zbog daljnjeg rezanja rashoda očekuje znatno veće uštede od planiranih. Na razini grupacije smanjena je i neto zaduženost, pala je na 990 milijuna eura što je za 18 milijuna manje nego krajem prosinca 2012.
Predsjednik Uprave Toni Balažič, prezentirajući jučer u Ljubljani polugodišnji poslovni učinak naglasio je: “Usprkos zaoštrenim gospodarskim uvjetima i promjenjivim potrošačkim navikama, Mercator gubitak kontinuirano se smanjuje i planira se da će poslovanje do kraja godine biti pozitivno.” Do kraja godine bit će usredotočeni na povećanje prometa, poboljšanje profitabilnosti i poslovanja, osiguranje dugoročno održive i stabilne financijske strukture koja će imati pozitivan učinak na profitabilnost kao i na ostvarivanje pozitivnog poslovanja društava-kćeri, najavljuje Balažić i kaže da je osigurano poštovanje obveza utvrđenih ugovorom o prodaji između konzorcija prodavača i tvrtke Agrokor.
Od tri velika tržišta pad prihoda od prodaje u prvih šest mjeseci zabilježen je u Sloveniji i Hrvatskoj dok je u Srbiji ostvaren rast od 4,2 posto. Na slovenskom i hrvatskom tržištu u drugom kvartalu ove godine trend poslovanja ipak je krenuo uzlaznom putanjom pa je na matičnom prostoru već povećan tržišni udjel.
Između dva lipnja broj zaposlenih smanjen je za 883 te sada cijela grupa broji 23.531 djelatnika. Do kraja godine, iznose u Mercatoru, nije planirano dodatno smanjivanje broja zaposlenih. U ostatku 2013. također planiraju još snažniji fokus na svoju krilaticu – “Mercator najbolji susjed”, a na hrvatskom tržištu nastavljaju projekt transformiranja Getro prodajnih objekata. Grupa Mercator posluje kroz 1579 trgovina različitih formata na 785.245 četvornih metara neto površine, u Hrvatskoj posluju u 242 objekta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu