Maersk odvojio brodarstvo, a rješava se naftnog biznisa

Autor: Tomislav Pili , 22. rujan 2016. u 22:00
Gubitak Maersk Linea u prvom polugodištu 114 milijuna dolara/REUTERS

Nova jezgra kompanije bit će formirana oko brodarskog biznisa, a cijepanje je jasan signal da obitelj osnivača obnavlja svoj utjecaj.

Najveća danska kompanija i vodeći svjetski brodar AP M?ller-M?rsk A/S u četvrtak je pozitivno iznenadila tržište najavom da će se podijeliti na dvije kompanije. Analitičari ocjenjuju da je tomu uzrok najgora kriza u brodarskom sektoru ikada u kombinaciji s niskim cijenama nafte. Danski konglomerat je priopćio kako će M?rsk Line, najveći svjetski kontejnerski prijevoznik, biti preustrojen u transportnu i logističku kompaniju. Naftna kompanija Maersk Oil biti će pak izdvojena u novu energetsku diviziju grupe M?rsk. No, postoji opcija da taj dio bude odvojen kroz joint venture, spajanje s nekom drugom kompanijom ili izlistavanje na burzi.  

Različite branše
U Energetsku diviziju ući će još i Maersk Drilling, tankerska tvrtka i kompanija za usluge u naftnom sektoru. Koju će sudbinu doživjeti naftaški dio M?rska biti će poznato u sljedeće dvije godine, poručili su iz kompanije. Nova jezgra kompanije tako će biti izgrađena oko brodarskog biznisa, lučkog operatera APM Terminals i niza manjih transportnih kompanija. "Branše u kojima poslujemo su vrlo različite i oboje se suočavaju s vrlo različitim konkurentskim okružjem. Izdvajanjem transportnog i logističkog poslovanja te naftnog poslovanja u dvije neovisne divizije omogućit će da se oba biznisa fokusiraju na svoja tržišta", izjavio je za medije predsjednik M?rska Michael Pram Rasmussen.

 

Rasmussen

Izdvajanje će omogućiti da se obje branše fokusiraju na svoja tržišta.

Podsjetimo, M?ller-M?rsk je vodeći svjetski brodar koji drži 15 posto globalnih kontejnerskih kapaciteta. Unatoč snazi, brodarski biznis teško podnosi znatno pojeftinjenje vozarina tijekom proteklih godina, a zbog izraženog rasta brodskih kapaciteta. U prvom polugodištu ove godine M?rsk Line zabilježio je gubitak od 114 milijuna dolara, nasuprot 1,2 milijarde dolara dobiti u istom lanjskom razdoblju. Međutim, brodarstvo donosi najveći dio prihoda cijeloj grupi. Konkretno, od 40,5 milijardi dolara lanjskih prihoda, M?rsk Line donio je više od polovice – 23,7 milijardi dolara. M?rsk Oil je pak pod pritiskom već dvogodišnjeg trenda niskih cijena nafte. Kompanija je u kolovozu objavila polugodišnju dobit od 102 milijuna dolara, 70,4 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju.  

Rast utjecaja obitelji
U svakom slučaju, cijepanje na dva dijela najveća je promjena u 104 godine dugoj povijesti kompanije. No, investitori su je pozdravili jer je dionica M?ller-M?rska na burzi u Kopenhagenu prijepodne skočila više od četiri posto na 10.200 kruna. Tijekom ove godine dionica je u plusu 12 posto. S druge strane, dio analitičara tumači kako je razdvajanje konglomerata do sada najjasniji signal da obitelj osnivača kompanije pokušava ojačati svoj utjecaj.

Naime, osnivač kompanije M?rsk McKinney M?ller preminuo je 2012. u 98. godini života. Nakon njegove smrti obitelj je bila po strani kada su se donosile važnije odluke. No, to se počelo mijenjati posljednjih mjeseci. U lipnju je na sveopće iznenađenje zaposlenika i javnosti otpušten izvršni direktor Nils Andersen za kojeg izvori Financial Timesa tvrde da je izgubio povjerenje kćeri osnivača, Ane Uggla koja je i potpredsjednica kompanije. K tome, početkom rujna na čelo AP M?ller Holdinga došao je njezin sin, Robert Uggla. Radi se o tvrtki koja je vlasnik 51 posto dionica cijelog konglomerata. 
 

Komentirajte prvi

New Report

Close