Lush zbog Brexita diže sidro iz Britanije i seli u Njemačku

Autor: Tomislav Pili , 01. rujan 2016. u 22:01
Lush će europsko tržište opskrbljivati iz Njemačke i Hrvatske, Foto: Pixsell

Engleska kozmetička tvrtka ubrzano širi kapacitete u Düsseldorfu.

Engleski proizvođač prirodne kozmetike Lush ubrzava selidbu iz svog britanskog pogona u Düsseldorf uslijed referendumske odluke o izlasku Velike Britanije iz Europske unije. U priopćenju koje prenosi Reuters kompanija navodi kako je politička nesigurnost izazvana Brexitom rezultirala odlukom o povećanju kapaciteta tvornice u Njemačkoj.

“Većina naših djelatnika i dalje nije sigurna kako će se Brexit odraziti na njih i čekaju da bude poznato više detalja”, ističe se u priopćenju. Lush dodaje kako je njihov plan oduvijek bio da proizvode za europsko tržište rade u Europi, odnosno u Njemačkoj i Hrvatskoj, ali da je sada taj plan ubrzan.

Nedavno otvorena tvornica u Düsseldorfu za sada zapošljava 252 radnika, a u kolovozu je počela uz njemačko opskrbljivati i francusko, belgijsko, nizozemsko i luksemburško tržište. U svojoj britanskoj tvornici u gradu Pooleu iz koje je i potekao Lushov uspjeh kompanija zapošljava 1400 radnika iz 38 država svijeta. Inače, 58 posto birača u regiji u kojoj se nalazi britanska tvornica glasovali su 23. lipnja za izlazak Britanije iz EU.

Tijekom kampanje zagovornici izlaska tvrdili su kako će time Britanija opet zadobiti kontrolu nad useljavanjem, posebno nad useljavanjem imigranata iz siromašnijih članica EU. Nakon što su objavljeni rezultati referenduma, iz Lusha su poručili kako srećom imaju novu tvornicu u Njemačkoj te najavili selidbu u kontinentalnu Europu radi zaštite proizvodnje, prodaje i višenacionalne strukture zaposlenika.

Za sada je Lush među rijetkim kompanijama koje su odlučile dići sidro iz Velike Britanije. Odlazak prvenstveno najavljuju velike banke. Reuters piše kako većina kompanija čeka rasplet postbrexit enigme, odnosno aktiviranje procesa izlaska iz Europske unije i uobličenje novih trgovinskih veza Britanije i Europe.

Prema najavama iz Londona, famozni članak 50. Lisabonskog ugovora kojim započinje proces razdruživanja bit će aktiviran tek početkom sljedeće godine.

Najveći problem za britanske tvrtke jest mogući gubitak pristupa jedinstvenom europskom tržištu. K tome, pad povjerenja potrošača nakon odluke o Brexitu negativno se odrazio na tamošnje trgovce. Podaci agencije GfK objavljeni u srijedu pokazuju da se povjerenje britanskih potrošača donekle oporavilo u kolovozu. No, i dalje je na najnižim razinama od početka 2014. godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close