Tvrtka Luka Koper koje upravlja jedinom slovenskom komercijalnom lukom protivi se planovima nove vlade o reorganizaciji i uvođenju lučke uprave, kakvu imaju druga pristaništa u svijetu, smatrajući da bi to smanjilo njene prednosti u odnosu na konkurentske luke u sjevernom Jadranu, navode u utorak slovenski mediji.
Izjave ministra prometa Petera Gašperšiča da Europska komisija priprema novu uredbu o regulativi za poslovanje luka koja će liberalizirati pristup lučkim uslugama i zahtijevati veću financijsku transparentnost, te da je zato dosadašnji način upravljanja lučkim kapacitetima u Kopru treba promijeniti i osnovati lučku upravu, u Luci Koper odbijaju, navodi koparski dnevnik "Primorske novice".
U Kopru drže da upravo sadašnja organizacija luke omogućava fleksibilnost i prednost Kopra pred Rijekom, Trstom i ostalim jadranskim lukama.
Europska regulativa dopušta različite modele poslovanja luka, a sadašnji koparski model u kojemu je Luka Koper jedini koncesionar je dobar, o čemu govore poslovni rezultati, te prednost Kopra u odnosu na druge luke u sjevernom Jadranu, stajalište je sadašnje uprave Luke Koper koju vodi direktor Drago Matić, prenose "Primorske novice".
Ljubljansko "Delo" navodi u utorak da se u Kopru boje kako je planirana reorganizacija i osnivanje lučke uprave put koji bi omogućio da koncesiju u Kopru dobiju strane tvrtke, nakon što se u zadnje vrijeme govori da je za ulazak na kontejnerski terminal u Kopru zainteresirana luka Hamburg, te zbog aktualnih kombinacija s investitorima iz Kine koji bi bili spremni ulagati u koparsku luku.
Glasnogovornik Luke Koper Sebastijan Šik izjavio je za "Delo" da sadašnjim ugovorom Luka Koper ima državnu koncesiju na 35 godina koju je potpisala 2008. godine i da se ona odnosi na cijeli prostor Kopra.
"Gradnja novog terminala za kontejnere u idućih 10 godina ne bi imala smisla, a novi bi koncesionar konkurirao Luci Koper", izjavio je Šik, u vezi mogućnosti da se koncesija izda nekom stranom konkurentu pod uvjetom da investira u povećanje lučkih kapaciteta.
Mogućem ulasku stranih koncesionara u Koper protive se i sindikati, a neki stručnjaci ističu da sadašnji model upravljanja lučkim kapacitetima i koncesiju ne treba mijenjati jer se pokazalo da sadašnji model Kopru donosi veću učinkovitost od susjednih luka u Hrvatskoj i Italiji, pa ga nikako ne bi trebalo mijenjati, navodi vodeći slovenski list.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu