Lidl liberalizira srpsku maloprodaju

Autor: Rato Petković / VLM , 15. studeni 2012. u 22:00
Rasim Ljajić, srpski ministar unutarnje i vanjske trgovine

Delhaize, Agrokorova Idea i Mercator dobivaju konkurenciju.

U Srbiju dolaze dugo najavljivane dvije velike trgovačke kuće – njemački Lidl i švedska Ikea. Najavio je to Rasim Ljajić, srpski ministar unutarnje i vanjske trgovine, neizravno upozorivši postojeće trgovačke lance, prije svega Delhaizeov Maxi, Mercator i Agrokorovu Ideu, da će dobiti konkurenciju na maloprodajnom tržištu kako, kada od 1. siječnja budu ukinute marže na glavne živežne namirnice, ne bi podignuli cijene.

Inače, Ivica Todorić reorganizira poslovanje u Srbiji, a u sklopu toga će prebaciti poslovni udio Idee s krovne kompanije Agrokor na Konzum. Najavljivanje dolaska Lidla i Ikee staro je više od dvije godine, ali obje tvrtke nailazile su na dvostruke zapreke. Jednu je predstavljalo ucjenjivanje nadležnih vladinih ministarstava, a drugu monopolisti na maloprodajnom tržištu, pri čemu je Miroslav Mišković, preko uhodanih kanala, štitio interese Maxi lanca dok se nalazio u vlasništvu njegova Delta holdinga. No sada su se okolnosti promijenile za oba pitanja. Od srpnja djeluje nova vlada, a Mišković je prodao Maxi belgijskom Delhaizeu.

Lidl je već počeo kupovati lokacije u petnaestak gradova u kojima će podignuti prve prodajne objekte, a uskoro se očekuje i da Ikea odabere parcelu za gradnju robne kuće. Kako ističe Ljajić, Lidl će u razdoblju od dvije godine izgraditi petnaest prodajnih objekata, a Ikea bi to napravila do kraja 2013. godine. Zbog višegodišnjih monopolističkih prilika na maloprodajnom tržištu najviše su ispaštali potrošači jer su trgovački lanci zaračunavali visoke marže, pri čemu je prednjačio Maxi, u kojemu su iznosile i više od 30 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close