Lidl invazijom na Ameriku kreće u još jedan boj s Aldijem

Autor: Tomislav Pili , 13. lipanj 2017. u 13:46
Njemački trgovci imaju velike planove na američkom tržištu/Thinkstock

Lidl u četvrtak otvara prvih devet trgovina dok je Aldi najavio ulaganja kojim će postati treći u SAD-u.

Rivalstvo između dva njemačka maloprodajna lanca Aldija i Lidla ovoga se tjedna iz Europe seli "preko bare". Lidl u četvrtak otvara prvih devet trgovina u tri američke savezne države, Sjevernoj i Južnoj Karolini te Virginiji. U idućih godinu dana taj njemački trgovac namjerava u SAD-u imati najmanje stotinu supermarketa, većinom na istočnoj obali.

Tek početak
No, analitičari vjeruju da je to tek početak Lidlove invazije na Ameriku. Procjene govore da će Lidl u sljedećih pet godina u Americi otvoriti oko 600 trgovina čime će i na američkom tlu započeti bitku s vječnim rivalom Aldijem. No, ni taj trgovački lanac – kojeg se spominjalo kao potencijalnog kupca Konzuma – ne sjedi skrštenih ruku. Aldi je u nedjelju najavio kako će uložiti 3,4 milijarde dolara u širenje i obnovu svoje mreže trgovina. Time kapitalna ulaganja Aldija ove godine rastu na pet milijardi dolara.

 

3,4 mlrd.

dolara uložit će Aldi u širenje mreže do 2022. godine

Do 2022. godine taj trgovac na američkom tlu namjerava imati ukupno 2500 trgovina, 900 više nego što ima sada čime će postati treći najveći trgovac u SAD-u, nakon Wal-Marta i Krogera. Ranije je Aldi najavio kako do kraja 2018. namjerava otvoriti 400 novih trgovina, a postojećih 1300 preurediti. No, širenje Aldija i dolazak Lidla još će više uzdrmati američko maloprodajno tržište na kojem je u posljednje tri godine čak 18 manjih trgovačkih lanaca otišlo u stečaj. Kako prenosi Reuters, Aldi već sada nudi i do upola niže cijene na neke proizvode nego tradicionalna konkurencija. Izvršni direktor američke podružnice Jason Hart u svibnju je kazao kako Aldi namjerava imati u prosjeku 21 posto niže cijene i da će se fokusirati na ponudu proizvoda vlastite robne marke.

Najgori trenutak
Logika tržišta stoga nalaže da Wal-Mart i Kroger još više snize cijene. No, njemački pritisak dolazi u najgori mogući trenutak. Naime, snižavanje marži događa se dok cijene hrane u SAD-u padaju već 17 uzastopnih mjeseci što je najduža takva serija u posljednjih 60 godina, navodi Bloomberg.

"Aldiju i Lidlu pripast će nezamisliv dio tržišta", ocjenjuje Ken Knudson, partner u Bainu. Ta tvrtka prognozira da će prodaja u "segmentu dubokog diskonta" do 2020. godišnje rasti 10 posto. To je pet puta više nego rast prodaje kod tradicionalnih trgovačkih lanaca. Inače, američko poslovanje Aldija pod ingerencijom je Aldija Süd. Podjela na Aldi Süd i Nord dogodila se 1962. jer se braća Karl i Theo Albrecht, sinovi osnivačice Anne, nisu mogli dogovoriti oko prodaje cigareta.

Komentirajte prvi

New Report

Close