Kriza i hladnoća utjecali na rezultate H&M-a

Autor: Josipa Ban /VLM , 26. ožujak 2013. u 19:30
H&M posluje na 48 tržišta i ima više od 2800 trgovina

Drugi po veličini lanac trgovina odjećom u svijetu odlučio je ubrzati širenje mreže trgovina usprkos slaboj potražnji u Europi nakon pada dobiti u prvom fiskalnom tromjesečju ove godine. Nakon Čilea, H&M otvara trgovine u Srbiji, Estoniji, Litvi.

Drugi po veličini lanac trgovina odjećom u svijetu, švedski Hennes & Mauritz (H&M), odlučio je ubrzati širenje mreže trgovina usprkos slaboj potražnji u Europi nakon pada dobiti u prvom fiskalnom tromjesečju ove godine.

U promatranom razdoblju dobit prije oporezivanja iznosila je 3,23 milijarde kruna, odnosno 499,9 milijuna dolara, što je 13,5 posto manje od iznosa koji su zaradili godinu ranije, kad je dobit iznosila 3,7 milijardi kruna.S druge strane, prihodi H&M-a u prvom tromjesečju povećani su dva posto, na 28,4 milijarde kruna, odnosno 4,41 milijardi dolara. Karl-Johan Persson, izvršni direktor H&M, objasnio je da su popusti snizili bruto maržu u razdoblju od prosinaca do veljače na 55,2 posto, s 55,8 posto zabilježenih godinu ranije. Na lošije rezultate svakako je utjecala i gospodarska kriza u Europi jer se glavnina poslovanja švedske grupe, koja posluje na 48 tržišta svijeta i u lancu ima više od 2800 trgovina, odvija u Europi gdje je porast nezaposlenosti i dugogodišnja kriza u velikoj mjeri prigušila potrošnju. "Prvo tromjesečje obilježila je izazovna situacija za modnu maloprodajnu industriju na mnogim našim tržištima, uglavnom zbog nastavljene teške makroekonomske klime, ali i zbog nepovoljnih vremenskih prilika u jednom dijelu tromjesečja", kazao je Persson.

Iz poznatog švedskog lanca upozorili su i da im je prodaju u ožujku pogodilo hladno vrijeme u Europi i SAD-u, te da su zalihe na kraju prvog tromjesečja bile više nego što se očekivalo.Ujedno su najavili da u tekućoj fiskalnoj godini, unatoč padu dobiti, namjeravaju otvoriti 350 novih trgovina, što je nešto više od prvotno planiranih 325. Svoje širenje već su započeli te su prije samo neki dan otvorili i prvu trgovinu u Čileu. Također, u ovoj godini planiraju širenje otvaranjem trgovina u Srbiji, Estoniji, Litvi i Indoneziji. U idućoj godine Persson najavljuje prodor i na australsko tržište.H&M dugoročno ulaže u internetske trgovine i u nove lance trgovina, poput nedavno pokrenutog "& Other Stories", kako bi proširili bazu kupaca. Početkom sljedeće godine planira se i proširenje sportskog asortimana.

Komentirajte prvi

New Report

Close