Korisnik LinkedIn Premiuma, plaćene verzije LinkedIna u Sjedinjenim Američkim Državama tužio je tu društvenu mrežu saveznom sudu u Kaliforniji, optužujući je da je privatne poruke korisnika dijelila s drugim tvrtkama za treniranje modela umjetne inteligencije (AI).
U tužbi tvrdi da je LinkedIn u kolovozu prošle godine potiho uveo novu postavku privatnosti i tako automatski uključio korisnike najveće poslovne društvene mreže u program koji je trećim stranama omogućio korištenje njihovih osobnih podataka za AI obuku.
Tvrtka u vlasništvu Microsofta, navodi se dalje, mjesec dana kasnije prikrila je svoje postupke izmjenom pravila privatnosti, dodajući da se korisnički podaci mogu koristiti za treniranje AI-a.
Glasnogovornik LinkedIna izjavio je za BBC News da su “ove tvrdnje lažne i neutemeljene”.
Tužba navodi da je LinkedIn promijenio sekciju o “često postavljenim pitanjima“ kako bi u njoj naveo da korisnici mogu odabrati da ne dijele svoje podatke za treniranje umjetne inteligencije, no da taj izbor nije utjecao na već obavljenu obuku AI modela.
“Postupci LinkedIna upućuju na pokušaj prikrivanja tragova”, stoji u tužbi.
“Takvo ponašanje sugerira da je LinkedIn bio potpuno svjestan da je prekršio ugovorna obećanja i standarde privatnosti te da je nastojao umanjiti javni nadzor”, istaknuo je korisnik LinkedIn Premiuma u tužbi koju je podnio osobno te uime “svih ostalih” u sličnoj situaciji.
Podnositelj tužbe traži 1000 dolara (oko 920 eura) po korisniku zbog navodnog kršenja američkog saveznog Zakona o pohranjenim komunikacijama, kao i neodređeni iznos novca zbog kršenja ugovora i kalifornijskog zakona o tržišnoj utakmici.
LinkedIn je u prošlogodišnjoj e-poruci korisnicima naveo da dijeljenje podataka za AI obuku nije omogućeno u Ujedinjenom Kraljevstvu, Europskom gospodarskom prostoru ni u Švicarskoj.
Riječ je o društvenoj mreži koja ima više od milijardu korisnika diljem svijeta, a gotovo četvrtina njih nalazi se u SAD-u.
U 2023. godini LinkedIn je od premium pretplata ostvario prihod od 1,7 milijardi dolara (oko 1,56 milijardi eura).
Iz tvrtke ističu da broj premium korisnika, potaknut dodavanjem novih AI značajki, ubrzano raste.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu