Korejske perjanice Samsung i Hyundai očekuju tešku godinu

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 04. siječanj 2016. u 22:01
Arhivska fotografija: Grgur Žućko / Pixsell

Dvije kompanije lani nisu uspjele ostvariti zacrtane prodajne ciljeve.

Velikani korejske industrije Hyundai i Samsung u ponedjeljak su u propćenjima najavili da i od 2016. očekuju tešku poslovnu godinu. Hyundai Motors i Kia prvi put nakon globalne financijske krize nisu ostvarili prodajne ciljeve, a Samsung je suočen s gubicima te brzorastućom i snažnom konkurencijom. Samsungova depresivna poslovna očekivanja rezultat su zaoštrene konkurencije na području elektronskih čipova i pametnih telefona.

 

1,5 posto rasta

prodaje očekuju u Hyundaiju za ovu godinu

Kwon Oh Hyun, Samsungov potpredsjednik i izvršni direktor koji je na čelno mjesto došao u skladu sa Samsungovom reorganizacijom prioriteta nakon velikih financijskih gubitaka, smatra da industrija proživljava najbrže promjene ikad. “Moramo se natjecati na načine koje do sada nismo iskusili”, kaže Hyun. Kompanija je prošle godine zbog jakog Applea i sve snažnije kineske konkurencije izgubila osam milijardi dolara tržišne vrijednosti, a dionica je s lanjskim padom od pet posto ubilježila treći uzastopni godišnji minus. U petak stižu preliminarni rezultati za četvrti kvartal, a procjene 36 analitičara u anketi Thomson Reuters sugeriraju da bi Samsungova operativna dobit u posljednjem tromjesečju mogla biti niža za 8,1 posto u odnosu na treće tromjesečje. S druge pak strane, nekoć peti svjetski proizvođač automobila, Hyundai, opterećen je nepovoljnim valutnim tečajevima i usporavanjem potražnje na tržištima. Hyundai je za 2016. najavio najsporiji rast u posljednjih 12 godina.

“Usporavanje kineske ekonomije, niske cijene goriva te nesigurnosti na tržištima u nastajanju pokazuju da će se tako i nastaviti”, smatra Chung Mong-koo, predsjednik Hyundaija. U kompaniji prognoziraju rast od tek 1,5 posto odnosno 8,13 milijuna prodanih vozila. Obeshrabrila ih je prošla godina u kojoj su od zacrtanih 8,2 milijuna vozila prodali tek malo više od osam milijuna. Kia spas vidi u izvozu modela Forte u SAD i Južnu Ameriku, a za Hyundai je oporavak potražnje u Kini – krucijalan. Vrijednost Hyundaijeve dionice pala je za 10 posto prošle godine, dok je u 2014. zabilježila pad od velikih 30 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close