Najveća slovenska građevinska kompanija Kolektor Koling iz grupe Kolektor, angažirana na gradnji novog izlaznog kolosijeka iz luke Kopar, u duljini od oko 1,2 kilometra, kojom bi se trebalo omogućiti fleksibilnije upravljanje prometom vlakova i time veći kapacitet postojeće željezničke pruge Koper-Divača, dodatnim je radovima cijenu tog projekta podigla za 1,3 milijuna eura više od planiranog.
Prvotni ugovor na 5,9 milijuna eura, u kojem nije bilo navedenih dodatnih troškova, aneksiran je u studenom prošle godine, a drugi put i prije mjesec dana, prenose ljubljanske Finance.
Viši troškovi objašnjeni su kao rezultat dodatnih infrastrukturnih intervencija, odnosno opsegom i kvalitetom radova većima nego što se očekivalo pri pripremanju ponude.
To je ujedno i službeno objašnjenje slovenske Državne uprave za infrastrukturu, dok se slovenski mediji pitaju ponavlja li se u tamošnjem građevinskom sektoru zapravo već viđeni scenarij. Naime, Kolektor je ne samo najveća, već i tvrtka koja u Sloveniji većinom pobjeđuje na natječajima i tvrtka čiji se suvlasnik Stojan Petrič nalazi na listi najbogatijih Slovenaca.
Prije dvije godine Kolektor je za 18 milijuna eura kupio građevinsku tvrtku Cestovno poduzeće Gorica (CPG) te su u tom trenutku navedene dvije kompanije već bile rekorderi po prihodima.
Nadalje, u nekoliko drugih infrastrukturnih zahvata u Sloveniji događalo bi se otprilike isto kao u slučaju s projektom 1,2 kilometra pristupa željezničke pruge Kopar-Divača – među ponuđačima se izabere najjeftinija ponuda, a ista u međuvremenu poskupi upravo zahvaljujući nepredviđenim i dodatnim poslovima. Trošak rada Kolektor u konačnici će se kretati oko najmanje 7,2 milijuna eura iako su natječaj dobili s ponudom od 5,9 milijuna dok su dvije sljedeće ponude od 6,9 milijuna eura i 7,6 milijuna eura odbijene.
Kolektor CPG, zajedno s Euroasfaltom, imao je još jednu najbolju ponudu i za provedbu pripremnih radova za drugi kolosijek, što je posao vrijedan 14,4 milijuna eura. Ukupna vrijednost radova na drugom kolosijeku željezničke pruge Kopar–Divača procjenjuje se na milijardu eura te uključuje izgradnju 27 kilometara pruge, osam tunela, dva mosta i vijadukta, a projekt bi trebao biti gotov do 2025. godine.
Cijeli je projekt od početka pod povećanom pažnjom javnosti, uplesti se morao čak i slovenski Vrhovni sud o ožujku ove godine poništavanjem rezultata referenduma iz rujna na kojem su Slovenci odlučivali o gradnji kolosijeka, a ujedno je i razlog zbog kojega je u svibnju ove godine slovenski premijer Miro Cerar dao ostavku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu