Kofola predala obvezujuću ponudu za kupnju Radenske

Autor: Ante Pavić , 17. veljača 2014. u 17:40
Radenska je u Sloveniji i dalje najsnažniji brend

Radenska je manje zadužena od ostalih tvrtki u skupini Pivovarne Laško, a 2012. prodala je oko 100 mil. litara mineralnih voda i drugih pića.

Jedan od najvećih čeških proizvođača bezalkoholnih pića Kofola predao je obvezujuću ponudu za kupnju Radenske, najvećeg slovenskog proizvođača mineralne vode. Potvrda je stigla iz češkog proizvođača pića, javlja Delo.

Radensku, jedan od najpoznatijih brendova Slovenije, prodaje Pivovarna Laško koju su na taj korak natjerali vjerovnici jer zahtijevaju naplatu dugova. Laško je vlasnik 80 posto dionica Radenske. Češko poduzeće Genesia, savjetnik Kofole u kupnji Radenske, već je savjetovala češki holding ČGS pri kupnji kranjskog gumarskog proizvođača Savatech. Za sada je zanimanje Coca-Cole u sferi nagađanja, ali slovenski mediji javljali su ranije da je multinacionalka zainteresirana za Radensku preko svoje europske kompanije Coca-Cola Hellenic. 

 

80posto

dionica Radenske u vlasništvu je Pivovarne Laško

Odlučuje sud
Te špekulacije pojačale su se nakon Coca-Coline kupnje austrijskog punjača vode Romerquelle 2002. pa pretpostavljaju da im je sljedeća akvizicija Radenska. Postupak prodaje vodi Unicredit, ujedno i većinski vlasnik Zagrebačke banke. Završetak procesa prodaje trebao bi se dogoditi u prvoj polovici sljedeće godine, iako izvori Dela uvjeravaju da će se on završiti mnogo ranije. Prodaja Radenske, međutim, neće proći bez dodatnih komplikacija jer dok Laško ubrzano traži kupca, država još uvijek odlučuje o zahtjevu predratnih vlasnika i osnivača Radenske obitelji Šarič o povratu imovine. U pitanju je jedan od najtežih postupka denacionalizacije u Sloveniji u kojemu troje unuka osnivača Radenske u dva postupka traže povrat ukupno 96 posto Radenske.

Gornjoradgonska uprava već je jednom odbacila zahtjev Rudolfa Hoehna Šariča za povrat 48-postotnog udjela u Radenski koji je neposredno nakon rata oduzet njegovoj majci Vilmi te je taj slučaj sada na Upravnom sudu. Sud je već jednom odbacio i zahtjev unuka Anteja Šariča za povrat drugih 48 posto Radenske koji su im oduzeti nakon Drugog svjetskog rata zbog suradnje s okupatorom. Slučaj je na drugostupanjskom sudu. Upravo će pitanje denacionalizacije u zadnjoj fazi prodajnog postupka biti ključan element u formiranju ponuđene cijene. Kupce je zanimao postupak denacionalizacije, a budući da su sa sobom poveli i odvjetnike Delo pretpostavlja da će postupak denacionalizacije biti dio pogodbenog procesa između prodavatelja i kupca. Ukoliko ti sudski procesi budu aktualni do kraja prodajnog postupka, sigurno je da će utjecati na cijenu, ukoliko ne dođe do izvansudskog dogovora s obitelji Šarič. 

Planovi kupca
Direktor Radenske Milan Hojnik upozorio je kako imaju većih problema pri osiguranju kredita zbog denacionalizacije i da su Šaričevi unuci upisali plombe na dio imovine Radenske. Radenska je i vlasnica 2,57 posto Mercatora kojega želi kupiti hrvatski Agrokor, a u njezinom je vlasništvu i 20 posto Dela pa još uvijek nije jasno kakvi su planovi češkog kupca s tom imovinom. Prema neslužbenim informacijama, zanima ga isključivo osnovna djelatnost pa bi ta imovina mogla biti isključena iz kupoprodajne transakcije i prodana. Radenska je manje zadužena od ostalih tvrtki u skupini Pivovarne Laško, a 2012. godine prodala je nešto manje od 100 milijuna litara mineralnih voda i drugih pića, te ostvarila više od 30 milijuna eura prihoda. Svoj vrhunac zabilježila je 1978. godine kada je u Hrvatskoj zauzimala 42 posto tržišta, ali je te pozicije izgubila raspadom nekadašnje bivše države. Danas je najsnažniji brend u Sloveniji, dok je u Hrvatskoj to Jamnica u vlasništvu Agrokora.

Namjere Kofole

Ulazak na tržište regije

Kofola je u nastala kao odgovor na Coca-Colu i ima sedam tvornica u Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj i Rusiji. Probila se i na tržišta Austrije i Njemačke te zapošljava približno 2000 ljudi. Kupnjom Radenske nada se otvoriti tržište bivše Jugoslavije.

Komentirajte prvi

New Report

Close