Rim želi povećati domaću proizvodnju na 1,3 milijuna vozila godišnje, s 800 tisuća u 2023., i već razgovara sa Stellantisom, jedinim velikim samostalnim proizvođačem automobila u Italiji. Do kraja desetljeća multinacionalna grupa trebala bi proizvoditi milijun automobila godišnje.
Ministar industrije Adolfo Urso rekao je da Italija želi još jednog proizvođača koji bi proizvodnji dodao oko 300 tisuća vozila.
Urode li pregovori plodom, Chery će biti među prvim kineskim tvrtkama koje će proizvoditi automobile u Europi. Takav ishod značio bi pojačanu konkurenciju za domaće proizvođače, posebice u segmentu električnih vozila, napominje Reuters.
Chery je trenutno opcija u koju Rim polaže najviše nade, rekao je jedan od dva izvora.
Glasnogovornik talijanskog ministarstva industrije odbio je komentirati.
U veljači Urso je rekao da su razgovarali s američkim Teslom i tri neimenovana kineska proizvođača automobila, čiji su predstavnici lani posjetili Italiju kako bi procijenili potencijalne prilike za ulaganja.
Direktor Chery Europe Jochen Tueting rekao je Reutersu da očekuju da će prodaja u Europi opravdati gradnju montažnog pogona.
“Istražujemo različite mogućnosti diljem Europe”, rekao je Tueting. “Trenutno vodimo razgovore na nekoliko lokacija u Europi”, dodao je, naglasivši da ih zbog obaveze povjerljivosti ne može navesti.
Izvori u industriji i u vladi željeli su ostati anonimni budući da su razgovori povjerljivi.
Izvor u industriji rekao je da Chery razmatra obnovu postojeće tvornice ili izgradnju nove u Italiji, ali da procjenjuje i druge mogućnosti u Europi, uključujući bivšu Nissanovu tvornicu u Barceloni.
Izvor u vladi navodi da je su vlada rekao je da je među kineskim proizvođačima automobila koji su kontaktirali Rim i posjetili Italiju i Great Wall Motor.
Kineska kompanija nije odgovorila na upit Reutersa da komentira tu informaciju.
S Italijom je u kontaktu bio i kineski proizvođač električnih automobila BYD, ali oni su u prosincu objavili da će svoju prvu europsku tvornicu graditi u Mađarskoj i nisu rekli planiraju li još pogona u Europi, napominje Reuters.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu