Riječ je o vozilu visokih performansi koje bi se trebao natjecati s luksuznim sportskim automobilima poput benzinaca kakve nude Ferrari i Lamborghini.
U9 može voziti više od 450 kilometara s jednim baterijskim punjenjem, a zasad je predviđeno da se prodaje isključivo u Kini, piše Daily Mail.
Od 0 do 100 km/h U9 može doći za 2,36 sekundi uz najveću brzinu od 496 km/h. Također, ima poseban sustav ovjesa koji mu omogućuje vožnju na tri kotača, skakanje, pa čak i ples.
Kineski konkurent tako je zahvaljujući velikodušnim subvencijama kineske vlade nadmašio Teslu kao vodeći svjetski prodavač električnih vozila u posljednjem kvartalu 2023. godine.
Privlačnost i isplativost kineskih automobila navela je Europljane da ih masovno kupuju, dok ih američke uvozne carine drže daleko od domaćeg tržišta.
Tijekom predsjedničkog mandata Donalda Trumpa, na sve automobile uvezene iz Kine uvedene su carine od 27,5 posto.
U usporedbi sa SAD-om, Europa je za kineske proizvođače automobila s carinama od samo 10 posto, bolja opcija. Za usporedbu, cijena osnovnog modela BYD e1 u SAD-u iznosi deset tisuća dolara, dakle, gotovo četvrtinu cijene od Teslinog modela 3, koji košta 38.990 dolara.
BYD sada prodaje luksuzne modele pod markama Yangwang i Fang Cheng Bao. Jaz između BYD-a i Tesle posljednjih se godina postepeno smanjivao, a Tesla je u posljednjem financijskom tromjesečju prodala samo 3456 električnih vozila više od BYD-a.
To nije dobra vijest za osnivača Tesle Elona Muska koji se je još 2011. godine u pojavljivanju na Bloomberg TV-u na kineskog konkurenta gledao s podsmijehom.
Međutim, Musk sada drukčije gleda na kineskog konkurenta. “To je bilo prije mnogo godina. Njihovi su automobili ovih su dana vrlo konkurentni”, kazao je.
Za iskusne investitore privlačnost BYD-a bila je očita od samog početka. Godine 2008. Berkshire Hathaway Inc. Warrena Buffetta uložio je oko 230 milijuna dolara za 10 posto udjela u tvrtki.
Očekuje se da će BYD sljedeće godine lansirati treću generaciju električnih vozila koja bi poiput Tesle mogla ponuditi mogućnosti automatizirane vožnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu