Dok tradicionalni proizvođači poput Toyote i Volkswagena i dalje drže vodeće pozicije, kineski proizvođači predvođeni BYD-om munjevito napreduju na ljestvici najprodavanijih marki.
Trenutni poredak najvećih proizvođača
Prema najnovijim podacima za prvih devet mjeseci 2024. godine, top 10 najvećih proizvođača automobila čine:
- Toyota Group (7,61 milijuna vozila)
- Volkswagen Group (6,13 milijuna)
- Hyundai-Kia (5,05 milijuna)
- Renault-Nissan Alliance (4,61 milijuna)
- Stellantis (4,35 milijuna)
- General Motors (4,12 milijuna)
- Honda Motor (2,86 milijuna)
- Ford Group (2,86 milijuna)
- BYD (2,52 milijuna)
- Suzuki (2,36 milijuna)
Streloviti uspon kineskih proizvođača
Posebno je impresivan rast BYD-a koji je zabilježio povećanje prodaje od čak 35,6% u odnosu na prethodnu godinu. Time je postao prvi kineski proizvođač koji je ušao u top 10 globalnih automobilskih brendova. Na kineskom tržištu BYD već drži dominantnih 34,8% udjela u segmentu električnih vozila.
A gdje je Tesla?
Odmah upada u oči da među prvih deset po količini proizvedenih vozila nije Tesla, ali za to postoji objašnjenje.
Tesla je definitivno među najvećim proizvođačima automobila na svijetu, posebno u smislu tržišne kapitalizacije. Iako broj vozila koje proizvede možda nije uvijek na razini tradicionalnih velikih proizvođača poput Toyote, Volkswagena ili Forda, kompanija Tesla je postala vrlo važan igrač na globalnom tržištu automobila, posebno kada je riječ o električnim vozilima (EV).
Tesla je postigla značajan rast u proizvodnji i prodaji EV-a, a njen brzi uspon u pogledu tržišne kapitalizacije učinio ju je jednim od najvrednijih automobilskih brendova. Njihova prisutnost u vrhu ljestvice temelji se na njihovoj dominaciji u segmentu električnih vozila, stalnom proširenju proizvodnih kapaciteta, te sve većem broju modela i tržišta na kojima su prisutni.
Dakle, iako nije nužno među deset najvećih proizvođača automobila po količini proizvedenih vozila, Tesla se sigurno nalazi među vodećima u pogledu tržišne vrijednosti i tehnološkog utjecaja.
Razlozi kineskog uspjeha
Nekoliko je ključnih faktora koji stoje iza uspjeha kineskih proizvođača:
- Značajno niže cijene (25-45% jeftinije od konkurencije)
- Napredna tehnologija u proizvodnji baterija
- Državne subvencije i podrška
- Brza implementacija inovacija
- Agresivna globalna ekspanzija
Predviđanja za 2025. godinu
Analitičari predviđaju da bi do 2025. godine moglo doći do značajnih promjena u poretku. BYD bi mogao ući među top 5 proizvođača, a očekuje se da bi još nekoliko kineskih proizvođača moglo ući u top 10. Tradicionalni proizvođači poput Toyote (-3%) i Volkswagena (-2,3%) bilježe pad prodaje, dok kineski proizvođači nastavljaju rasti.
Reakcija tradicionalnih proizvođača
Japanski i europski proizvođači pokušavaju odgovoriti na kineski izazov kroz: razvoj vlastitih softverskih platformi, ulaganje u tehnologiju baterija, stvaranje strateških partnerstava te fokusiranje na hibridna vozila.
Međutim, kineski proizvođači već su uspostavili značajnu prednost u ključnim tehnologijama i cjenovnoj konkurentnosti, što će tradicionalnim proizvođačima otežati održavanje tržišnih pozicija u nadolazećim godinama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu