Osnivač kineske kompanije Huawei, Ren Zhengfei,u Londonu je održao brifing za zapadne novinare i prezentirao plan širenja u Europu.
Kako prenosi Wall Street Journal, Huawei će uložiti novac u europski odjel istraživanja i razvoja, a planiraju se i nova ulaganja i zapošljavanja. "Huawei želi na europskom tržištu promijeniti percepciju svoje kompanije kao misteriozne", istaknuo je Zhengfei. Isto tako, novim programom poticaja za ključne zaposlenike koji nisu kineskog podrijetla pokušat će u kompaniji zadržati talente, ali i privući nove.Slični planovi širenja postoje i za američko tržište, gdje je pozicija još složenija.
Ran Zhengfei smatra da je potrebno 10 do 20 godina da tvrtka vrati svoju reputaciju na tom tržištu, poljuljanu optužbama SAD-a da je Huawei špijunska ispostava kineskih vlasti. Niz ozbiljnih zamjerki, između ostalog i ranija suradnja s Iranom, onemogućilo je neke akvizicije Huaweija, pa tako i plan da kupe američku informatičku kompaniju 3com.
Razloga za netrpeljivost je nekoliko, a jedan od njih je činjenica da je Ren Zhengfei u svojoj prethodnoj karijeri, do umirovljenja, bio bojnik kineske vojske. A kad je osnovao Huawei kao predstavnik privatnih poduzetnika izabran je za člana kineskog kongresa. Zbog njegovih tijesnih veza s vojskom Huawei nije dobrodošao u još nekim zemljama s kojima Kina ima loše odnose, primjerice u Indiji.
Zhengfei je na brifingu pohvalio američku krerativnost ali i toleranciju, primijetivši da Kinezi imaju neka ograničenja, povezana s višestoljetnom zatvorenošću te zemlje. "Da je Steve Jobs kojim slučajem rođen u Kini, bilo bi mu jako teško uspjeti, jer ima previše karakteristika koje ga razlikuju od ostalih", priznao je. Kako je već ranije objavljeno, Huawei će ove godine zbog poboljšanje prodaja i jačanje brenda u marketing uložiti 300 milijuna dolara, od čega 40 posto na matičnom kineskom tržištu. Do kraja 2014. namjeravaju isporučiti 80 milijuna pametnih telefona, što je 54 posto više nego prošle godine, a kad su također rasli za 62,5 posto. Najtraženiji model, Honor 3C, otkako je pušten u prodaju potkraj prošle godine do sada je prodan u osam milijuna primjeraka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu