Kineski Huawei pokušava popraviti svoj imidž ‘misteriozne’ kompanije u Europi

Autor: Saša Paparella , 05. svibanj 2014. u 22:00
Press foto/Huawei.com

Kako bi ojačao brend, Huawei ove godine namjerava u marketing uložiti 300 milijuna dolara.

Osnivač kineske kompanije Huawei, Ren Zhengfei,u Londonu je održao brifing za zapadne novinare i prezentirao plan širenja u Europu.

Kako prenosi Wall Street Journal, Huawei će uložiti novac u europski odjel istraživanja i razvoja, a planiraju se i nova ulaganja i zapošljavanja.  "Huawei želi na europskom tržištu promijeniti percepciju svoje kompanije  kao misteriozne", istaknuo je Zhengfei. Isto tako, novim programom poticaja za ključne zaposlenike koji nisu kineskog podrijetla pokušat će u kompaniji zadržati talente, ali i privući nove.Slični planovi širenja postoje i za američko tržište, gdje je pozicija još složenija.

Ran Zhengfei smatra da je potrebno 10 do 20 godina da tvrtka vrati svoju reputaciju na tom tržištu, poljuljanu optužbama SAD-a da je Huawei špijunska ispostava kineskih vlasti. Niz ozbiljnih zamjerki, između ostalog i ranija suradnja s Iranom, onemogućilo je neke akvizicije Huaweija, pa tako i plan da kupe američku informatičku kompaniju 3com.

Razloga za netrpeljivost je nekoliko, a jedan od njih je činjenica da je Ren Zhengfei u svojoj prethodnoj karijeri, do umirovljenja, bio bojnik kineske vojske. A kad je osnovao Huawei kao predstavnik privatnih poduzetnika izabran je za člana kineskog kongresa. Zbog njegovih tijesnih veza s vojskom Huawei nije dobrodošao u još nekim zemljama s kojima Kina ima loše odnose, primjerice u Indiji.

Zhengfei je na brifingu pohvalio američku krerativnost ali i toleranciju, primijetivši da Kinezi imaju neka ograničenja, povezana s višestoljetnom zatvorenošću te zemlje. "Da je Steve Jobs kojim slučajem rođen u Kini, bilo bi mu jako teško uspjeti, jer ima previše karakteristika koje ga razlikuju od ostalih", priznao je.   Kako je već ranije objavljeno, Huawei će ove godine zbog poboljšanje prodaja i jačanje  brenda u marketing uložiti 300 milijuna dolara, od čega 40 posto na matičnom kineskom tržištu. Do kraja 2014. namjeravaju isporučiti 80 milijuna pametnih telefona, što je 54 posto više nego prošle godine, a kad su također rasli za 62,5 posto. Najtraženiji model, Honor 3C, otkako je pušten u prodaju potkraj prošle godine do sada je prodan u osam milijuna primjeraka.

Komentirajte prvi

New Report

Close