Tesla je prošle godine više puta snizio cijene kako bi održao potražnju, što se očitovalo 40-postotnim skokom prodaje i prodanih 1,8 milijuna automobila.
Ukupni prihod poskočio je 19 posto, na 96,8 milijardi dolara, prateći skok isporuka. U istom postotku porasla je i neto dobit, dosegnuvši 15 milijardi dolara.
Na kraju godine prihod je naglo usporio, uz stopu rasta od samo tri posto, a uprava je upozorila da očekuje znatno slabiji rast u 2024.
Izvršni direktor Elon Musk upozorio je da će kineska konkurencija „više-manje uništiti većinu drugih automobilskih kompanija u svijetu”, ako se ne postave trgovinske barijere.
Muskov poziv na uvođenje trgovinskih barijera na sve konkurentnijem tržištu nadovezao se na izvješće koje je pokazalo da je kineski BYD u četvrtom tromjesečju prodajom prestigao Teslu.
Dodatni je problem posustajanje prodaje, nakon nekoliko dobrih godina, primjećuje BBC. I kineski proizvođači snizili su cijene kako bi potaknuli prodaju, a Europa je u prosincu bilježila pad za gotovo 17 posto u odnosu na isti mjesec 2022., prema udruzi ACEA.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu